2016. sze 19.

Haug: "33 pont előny a DTM-ben még nem ok az ünneplésre"

írta: Metzger91
Haug: "33 pont előny a DTM-ben még nem ok az ünneplésre"

Wittmann továbbnövelte előnyét a bajnokságban, de még négy verseny van hátra és bármi megtörténhet. 

 Ne maradj le semmiről, lájkold a Facebook oldalt!

 

Hogyan magyarázható Lucas Auer hétvégi szereplése? A legnehezebb autóban ült, mégis mindkét időmérőt megnyerte, vasárnap pedig a második helyen végzett.

Lucas Auer teljesítménye a Mücke-Mercedesben figyelemreméltó. A Mercedes 15 kilogrammal nehezebb volt, mint az Audi, mégis 0,190 másodperccel gyorsabb volt, mint a legjobb helyezést elérő Mortara a hatodik helyen. Auer elméleti legjobb körideje - tehát az egyéni legjobb szektoridőket összeadva - már 0,469 másodperccel volt gyorsabb Mortaranál. A 15 kilogrammos túlsúly papíron 0,25 másodperces körönkénti hátrányt jelent, ez azt bizonyítja, hogy Auer és a Mercedes a Nürburgringen (egykörös tempó tekintetében) legyőzhetetlen volt. 

lucas-auer-dtm-2016-nuerburgring.jpg

Az Audi a Nürburgringen a korábbiakhoz hasonlóan nem szerepelt jól az időmérőn. Ennek ellenére elégedettek lehetnek, mert a megfelelő beállításokkal és egy elhúzott boxkiállással Mortara átgázolt mindenkin. Mortara győzelmének az alapját az utolsó harmadban használt frissebb gumik és az első 29 körben nyújtott tempója képezték. Nem kevésbé figyelemreméltó, Auer teljesítménye, aki időközben már 25 kilogramm hátránnyal indult. Számok nyelvén ez azt jelenti, hogy a 25 kilogramm miatt 43 kör alatt több mint 16 másodperc hátrányt kellett volna összegyűjtenie a hátulról rajtoló Mortarával szemben. Ehhez képest csak 3,7 másodperccel később ért be a második helyen. Gary Paffettet és Daniel Juncadellát leszámítva az összes Mercedest használó pilóta, csapatfőnök és mérnök azt kérdezte: "Mit tudott Auer a Nürburgringen, amit mi nem tudtunk?". Biztos vagyok benne, hogy Budapestre meg fogják találni a választ, még ha nem is lesz túl nagy esélyük a polera a túlsúly miatt.

Mi állhat Marco Wittmann és a bajnoki cím közé a következő négy versenyen?

Wittmann a nürburgringi hétvégén 40 pontot szerzett. A hétvége kezdete előtt az elsőszámú kihívója Robert Wickens volt. Jelenleg 33 ponttal vezet Mortara előtt a budapesti és nürburgringi fordulók előtt, ez azonban nem ok arra, hogy a pezsgőket behűtsék és tükör előtt gyakorolja a pózolást. Marco Wittmann pontosan tudja ezt. Ő és az RMG-Team nem fognak leengedni és ugyanúgy odateszik magukat mint az előző 14 versenyen. 

marco-wittmann-dtm-2016-nuerburgring.jpg

Abszolút garancia nincs a végső győzelemre. Ha az Audi meg akarja akadályozni Wittmannt, akkor Budapesten nagyon rá kell feküdniük az első időmérőre és lehetőleg minél több Audit tenni Marco elé. Ebben segítségükre lehet a 7,5 kilogramm tömegelőny. Ha Mortara győzne az első versenyen, Wittmann pedig nem szerezne pontokat, akkor csak 8 pont lenne Mortara hátránya. Ez természetesen nem egy kívánság, de nem is prófécia, csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy milyen gyorsan elfogyhat az előny. A legaktuálisabb példa Wickens és Wittmann: az első nürburgringi futam előtt csak 12 pont hátránnyal volt Wickens a második helyen, jelenleg pedig 50 pontot kell ledolgoznia, ha bajnok akar lenni. 

Miért működött az Audi stratégia olyan sok Audi pilótánál a vasárnapi versenyen?

Az Audik és különösen az Abt-Team vasárnap nagyon jó tempóban mentek hosszútávon. A legjobban bántak a gumikkal, okos stratégiát használtak és kihasználták a BMW-vel szembeni 7,5 és a Mercedesel szembeni 25 kilogrammos előnyt. Az Abt-Audinak sikerült a versenyen az, ami Mortara hatodik rajthelyével nem és mind a négy autó pontszerző helyen ért be. Ha a súlykülönbség jelentősen kisebb lett volna, ismét előkerült volna a téma, hogy hasznos-e ez a szabályozás vagy sem. Az Audi és az Abt azonban  ezt az előnyt nagyon szépen kihasználta egy nagyszerű beállítással az egész versenytáv alatt.

marco-wittmann-edoardo-mortara-dtm-2016-nuerburgring.jpg

Pontosan tudják mindannyian, hogy Budapesten az első időmérőn az ő malmukra hajtja a vizet a súlyelőny. Az elsődleges cél Mortara minél előkelőbb rajthelye, a másodlagos pedig az, hogy minél több Audi legyen Wittmann előtt a rajtrácson. Auer megmutatta a Nürburgringen, hogy egy telepakolt Mercedes AMG Coupe milyen gyors tud lenni, ebből következik, hogy erre a többi Mercedes pilóta is képes lehet. Az utolsó négy futam nem lesz sétagalopp sem a BMW-nek, sem az RMG-nek sem pedig Wittmannak.

robert-wickens-dtm-2016.jpg

Mortaranak átlagosan 9 ponttal kell többet szereznie, mint Wittmannak, Wickensnek pedig még ennél is többet, átlagosan 13 pontot. Az eddigi 14 futamon Mortarának háromszor sikerült kilenccel több pontot szereznie mint Wittmannak, Wickens pedig kétszer tudott tizenhárommal több pontot szerezni. Mindeközben Wittmann négyszer szerzett kilenc vagy több pontot mint Mortara és szintén négyszer szerzett tizenhárom vagy több pontot mint Wickens. A számok önmagukért beszélnek. De ha csak a statisztikákat nézzük, a DTM egy kockázatos játék. 

Szólj hozzá

elemzés Nürburgring Haug dtm 2016