Súlyos téma. A kilók és a DTM pilóták viszonya.
A DTM az esélyegyenlőség jegyében szigorú szabályokat alkalmaz mind a technikai, mind a sportszabályzatban. A könnyebb pilóta nincs olyan nagy előnyben. De miért?
Ne maradj le semmiről, lájkold a Facebook oldalt!
A német túraautó bajnokságban minden kilogramm számít. Kettő kilogramm különbség két autó között már a köridőn is látszik. Kézenfekvő lenne, hogy a Forma-1-hez hasonlóan az alacsony és könnyű pilóták gyorsabbak lesznek, de ez nincs így. A pilóták esetében is előre meg van határozva egy minimum tömeg, amit 84 kilogrammban határoztak meg (Technikai szabályzat 4.3). Akkor most a testesebbek fogyókúrázzanak, a vékonyak pedig kezdjenek el összezabálni mindent? Nem, ez is ki van találva.
Az előző szezon két végletét (már ami a testtömeget illeti) Lucas Auer és Martin Tomczyk testesítette meg. Auer 56 kilogrammot nyomott a mérlegen, míg Tomczyk 80-at. Auer hatalmas előnnyel indulna azonos autóval Tomczyk ellen, de mindkettőjüknek magukkal kell vinni pár kiló, úgynevezett különbözet súlyokat az autóba. Egy versenyhétvége folyamán többször is ellenőrzik a pilóták tömegét. Először az első pályára hajtás előtt tejes versenyfelszerelésben. A kiosztott súlyokat aztán a biztonsági öv alsó felfogatási pontjánál rögzítik. A pilóta felelős az egész versenyhétvégén ezeknek a ballasztsúlyoknak a meglétéért.
A DMSB ( a német motorsport szövetség) mindegyik időmérő és verseny után ellenőrzi a pilóták testtömegét. Ez általában a ballasztsúlyok nélkül történik, de időről-időre megesik, hogy a súlyokkal kell a mérlegre állni (szegény Auer!). Ezt leginkább akkor alkalmazzák, ha a pilóta tömege két mérés között számottevően megváltozik. Bár az elmondottak alapján az tűnik ki, hogy a könnyebb pilótáknak semmivel nincs jobb dolguk, mint a nehezebb pilótáknak, azért mégis a kis termetűek profitálnak.
Ebben a fizika lesz segítségükre. Az öv alsó felfogatási pontja az autó egyik legalacsonyabb pontján, a tulajdonképpeni padlólemezen található. Az oda pakolt súlyok elősegítik, hogy az autó súlypontja alacsonyabbra kerüljön, mint azoknál a pilótáknál, akiknek kevesebb súlyt kell bepakolni a padlólemezre. A pilóták hajlamosak is a megmérettetések előtt "eléhezni" magukat, hogy néhány kilóval többet vihessenek magukkal az autóba a ballasztból. Azon pilóták, akik a testfelépítésükből és életstílusukból adódóan átlépik a 84 kilogrammot (jelenleg nincs ilyen pilóta), elég nagy hendikeppel indulnak, már ami a testtömeget, ballasztot, tömegközéppontot illeti.