Szezonnyitó Hockenheimben - FRISSÍTVE!
Glockot kizárták, Paffett nagyot küzdött egész hétvégén. Végig jól ment a Mercedes, szombaton sehol nem volt a BMW, vasárnapra feltámadtak és az Audi tűnt el.
Szombat
Szombaton Nico Müller szerezte meg a polet. 225 ezreddel verte Mortarát, ami azért sok, mert az első 17 pilóta fél másodpercen belül volt egymáshoz képest és a leglassabb pilóta (Adrien Tambay) is csak 9 tizedet kapott. Ez volt Müller első poleja a DTM-ben. Mögötte Mortara és Wickens várta a rajtot. A ballasztsúlyok elosztása az időmérő után így alakult: Audi +5 kg, BMW -5 kg, Mercedes-Benz -5 kg. Müller egyértelműen az első győzelmére hajtott, de ez nem lett meg. Már a rajt pillanatában csökkentek az esélyei: Mortara és Wickens nagyon jól kapták el a rajtot. Mortara, Müller, Green, Wickens sorrendben fordultak el az első kanyarban. Hátul ekkor indult be a darálógép. Green szélesre vette a kanyart és visszaesett. Timo Scheider autója már az első kanyarban kapott a jóból, hátulról belelökték Glockba, így be kellett fejeznie a futamot. A második körben Glock és Daniel Juncadella is követte Scheider példáját. Féktávon kitört Juncadella autója és Glockot kézenfogva a kavicságyba csúsztak. Juncadella jobb születésnapról álmodott, úgy hiszem.
Esteban Ocon versenye is idejekorán ért véget. Ütközött Augusto Farfus-szal és az autó sérülései miatt nem folytathatta a versenyt, Farfus is visszaesett. Mike Rockenfeller a negyedik körben fejezte be a futamot, eltört a felfüggesztése, nem volt mit tenni. Kavicságyban végezte Maximilan Götz is. Elindult az autó hátulja a Sachs kanyarban és már nem tudott korrigálni. Következett a második slow zone, ugyanúgy a Sachs kanyarban, még a slow zone hatálya alatt kezdett Jamie Green egy kis pofozkodásba, emiatt kapott is egy áthajtásos büntetést.
Martin Tomczyk ügyesen használta ki a káoszt és a verseny felére már a 9. helyen volt (22.-ről indult). Kialakult egy Paffett-Ekström-Tomczyk vonat és közelített Lucas Auer is, aki a boxból rajtolt (fékprobléma miatt kicsúszott a második szabadedzésen és az időmérőn nem tudott elindulni). Tomczyk valamiért lelassult, így lemaradt a vonatról, Auernek pedig ki kellett állnia, mert Paffett autójának egy darabja beszorult az első légbeömlőbe. Pár körrel később ki is állt a futamból. Hátulról lendületből jött António Félix da Costa, aki Ekström szélárnyékában szintén megelőzte Paffettet, viszont Ekströmön is hamar áthámozta magát. Ekkora kezdett bele Ekström és Paffett egy komoly adok-kapokba.
Paffett autója már ekkor is eléggé viharvert állapotban volt, Ekström viszont a folyamatos kontakttal újabb darabokat bontott el a Mercedesről. Az audis kapott is egy fekete-fehér zászlót. A futam után Gary Paffett üzent Ekströmnek Twitteren: " Azt hitted a rallycross autódban ülsz? Te idióta!". Hátul a 14-15. helyeken nagyot küzdött egymással Farfus és Green. Farfus folyamatosan nagy ívben vette a kanyarokat, a sportszerűség határain belül. Végül a Parabolicában DRS segítségével megelőzte Green, de egy kanyarban el is fékezte magát, visszaadva ezzel a helyét Farfusnak.
Edoardo Mortara csendben megszerezte negyedik futamgyőzelmét a DTM-ben. Mögötte végzett a mercedeses Robert Wickens és annak ellenére, hogy az előszezonban nem úgy muzsikáltak a Mercedes-Benz autói, egészen jó tempót tudtak menni. Harmadik helyen végzett Nico Müller, aki ezzel megszerezte az első dobogós helyezését. Hans-Jürgen Abt rodeónak titulálta a futamot és teljesen igaza volt. A BMW-nek pedig, hiába a könnyebb autó és a szélesebb hátsó szárny, nagyon nem ment. Az időmérőn egy autó volt a top 10-ben és a versenyen sem szerepeltek valami fényesen. Holnap újabb időmérő és újabb futam. Itt mindent megtudhatsz arról, hogyan nézheted élőben.
A futam után a következő büntetéseket osztották ki:
- Daniel Juncadella három rajthelyes büntetést kapott a holnapi futamra a Timo Glockos bowling játszma miatt
- Esteban Ocon 3000 eurós büntetést kapott, mivel a motorháztető nem volt megfelelően rögzítve
- Nico Müller 1000 eurót tehet be a közösbe, mivel nem tette vissza a kormányt, miután kiszállt az autóból
Eredmények:
Vasárnap
A szombati roncsderbi után nagyon sok munka volt a box utcában, de mindegyik autó kész lett a vasárnapi harmadik szabadedzésre. Az időmérőn di Resta szerezte meg a polet Augusto Farfus és Gary Paffett előtt. A ballasztsúlyok elosztása a következőképpen alakult az időmérő után: Audi -5kg, BMW +5kg, Mercedes-Benz +5kg. Ezzel tulajdonképpen visszaálltak az eredeti össztömegre az autók. A rajtot nagyon jól kapta el di Resta, senkitől sem zavartatva fordult el elsőként, mögötte viszont nagy volt a kavarodás. Paffett és Farfus is beragadt kicsit, de annyival nem rajtolt jobban a möügöttük érkező Maxime Martin, hogy előzésbe is kezdjen. A Parabolica végén történt egy nagyobb összeakadás, Esteban Ocont lökték hátulról, aki meglökte Spenglert. A két autó összeakadt és úgy sodródtak a kavicságy felé. Menetközben eltalálták Jamie Greent is, aki meg akarta kerülni az egész kalamajkát. Spengler feltépte Ocon ajtaját, hogy számonkérje az újoncot, később, az ismétlést látva bocsánatot kért. Mindhárman kiestek, jött a Safety Car.
A kavarodás rosszul jött ki az Audiknak, akik meglepő módon nem kerültek top10-be az időmérőn. Több audis kapott egy-két pofont az első és a harmadik kanyarban, eléggé visszaestek. Az újraindítás után di Resta, Martin, Paffett, Farfus, Glock volt az első 5 sorrendje. Paffett hamar legyűrte Martint és elkezdte ledolgozni hátrnyát di Restával szemben. Molina kapott egy fekete-fehér zászlós figyelmeztetést, amiért kitessékelte Auert a pályáról. Kialakult egy Götz-Ekström-Rockenfeller vonat. Oda-vissza előzgették egymást, Ekström viszont váratlanul lelassult és pár körrel később kénytelen volt feladni a versenyt. Vérre menő csatát vívtak egymással a Molina-Mortara-Götz-Rockenfeller sor tagjai, sorra előzték da Costát, aki defekt miatt belassult és az egyéb sérülések miatt nem is tudta folytatni.
Martin és Glock kezdték meg a kerékcseréket a 12. körben, őket követte Tomczyk, Rockenfeller és Tambay is. Egy körrel később jött Paffett, Wickens és Blomqvist. Paffett és Wickens majdnem összeütköztek. Előbbit éppen kiengedték a boxból, utóbbi éppen beállt. Paffett Molina mögé érkezett vissza, A 14. körben érkezett di Resta is a boxba. Nem ment simán a kerékcsere, sok időt ott hagyott. Di Resta Molinának köszönheti, hogy Paffett nem ment el lendületből mellette a parabolica végén. Molinát hamar legyűrte és csökkent a távolság di Restához képest. A boxutcai jelenet miatt viszont Paffett áthajtásos büntetést kapott. Ő volt az egyetlen, aki di Restára veszélyt jelenthetett volna.
Paffett a 11. helyre jött vissza és innentől úgy ment át a mezőnyön, mint kés a vajon. Elöl di Resta, Molina, Farfus az első három sorrendje, de Molina akkor még nem volt a boxban. Timo Scheider a 21. körben feladta a küzdelmet, eltört a felfüggesztése. Paffett folyamatosan jött előre. A 23. körben Molina kiállt kerékcserére. Pontosabban csak szeretett volna, a box utca bejáratánál ugyanis megpördült és nem tudta folytatni. A 31. körben kellett egy slow zonet beiktatni, Daniel Juncadella került a kavicságyba. Glock felgyorsult és egyre közelebb került Farfushoz, egy körrel később meg is előzte a brazilt. Ekkor már bő 12 másodperc volt di Resta előnye, gyakorlatilag behozhatatlanná vált. Paffett az ötödik helyre küzdötte fel magát, s ha lett volna még egy köre, talán Martint is megelőzi. A top 10-ben végül csak egy audis pilóta futott be - a 8. helyen.
Izgalmas hétvége volt. A szombati első futam eléggé hentelős stílusban zajlott, mindenki bizonyítani akart, ráfeszült a dologra. Vasárnapra lehiggadtak a kedélyek, bár ugyanannyian fejezték be a futamot, mint a szombatit; több kisebb koccanás eredményezte azokat a sérüléseket, melyek miatt feladni kényszerültek a pilóták a versenyt. Két hét múlva Spielberg!
Este jött a hír, miszerint a technikai ellenőrzés során valamit nem találtak rendben Glock autóján, ezért kizárták
Eredmények:
Bajnokság állása:
#
|
Pilóta | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | P. di Resta | 37 | 37 | |||||||||
2. | R. Wickens | 26 | 26 | |||||||||
3. | E. Mortara | 25 | 25 | |||||||||
4. | N. Müller | 19 | 19 | |||||||||
5. | T. Glock | 18 | 18 | |||||||||
6. | M. Martin | 16 | 16 | |||||||||
7. | A. Farfus | 15 | 15 | |||||||||
8. | C. Vietoris | 10 | 10 | |||||||||
9. | G. Paffett | 10 | 10 | |||||||||
10. | B. Spengler | 8 | 8 | |||||||||
11. | A. Felix da Costa | 6 | 6 | |||||||||
12. | T. Blomqvist | 6 | 6 | |||||||||
13. | M. Ekström | 2 | 2 | |||||||||
14. | M. Wittmann | 2 | 2 | |||||||||
15. | M. Molina | 1 | 1 | |||||||||
16. | M. Tomczyk | 1 | 1 | |||||||||
17. | J. Green | 0 | 0 | |||||||||
18. | L. Auer | 0 | 0 | |||||||||
19. | M. Götz | 0 | 0 | |||||||||
20. | M. Rockenfeller | 0 | 0 | |||||||||
21. | E. Ocon | 0 | 0 | |||||||||
22. | D. Juncadella | 0 | 0 | |||||||||
23. | A. Tambay | 0 | 0 | |||||||||
24. | T. Scheider | 0 | 0 |
#
|
Gyártó | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 83 | 83 | ||||||||
2. | BMW | 72 | 72 | ||||||||
3. | Audi | 43 | 47 |
#
|
Csapat | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | HWA-Mercedes 2 | 37 | 37 | ||||||||
3. | Abt-Audi-Sportsline | 27 | 27 | ||||||||
4. | HWA-Mercedes | 26 | 26 | ||||||||
5. | MTEK-BMW | 23 | 23 | ||||||||
6. | RBM-BMW | 22 | 22 | ||||||||
7. | RMG-BMW | 20 | 20 | ||||||||
8. | Abt-Audi | 20 | 20 | ||||||||
9. | Mücke-Mercedes | 10 | 10 | ||||||||
10. | ART-Mercedes | 10 | 10 | ||||||||
11. | Schnitzer-BMW | 7 | 7 | ||||||||
12. | Phoenix-Audi | 0 | 0 | ||||||||
13. | Rosberg-Audi | 0 | 0 |