Testday, testday! - negyedik nap
Lemaradásban a BMW, Rockenfeller volt a leggyorsabb, Ekström csütörtöki idejét nem tudták megverni. Médianappal zárult az előszezoni teszt.
Gyakorlatilag érdektelenségbe fulladt a pénteki nap a hockenheimi teszthéten, a médianap ellopta a showt a köridők elől. Bejelentések tömkelege, egyéni-, csapat-, és mezőnyfotózás, zsibvásári hangulat.
Száraz, napos időben vette kezdetét az utolsó nap. A délelőtt leggyorsabb versenyzője az audis Mike Rockenfeller volt 1:33.197-del, márkatársa Edoardo Mortara lett a második (1:33.222). Harmadik helyen Mattias Ekström végzett (1:33.401). Gyors ebéd után következtek a fotózások, egy-két autó idei színének leleplezése.
A délelőtt egyik (ha nem) a legérdekesebb bejelentése az idei szabályok véglegesítésének bejelentése volt. Röviden, három pontban:
- Ballasztsúlyok szabályainak módosulása
- DRS használatának szigorítása
- A legérdekesebb pont: A BMW M4 DTM hátrányban van az RS5 DTM-hez és a C63 AMG DTM-hez képest. A bajorok korábban beadott kérvényét jóváhagyta a döntőbizottság, így az idei szezonban technikai engedményekben részesül a BMW. Ennek oka, hogy a müncheniek lemaradása a homologizáció miatt műszaki oldalról behozhatatlan. Emiatt a következő enyhítésekben részesülnek: a szezonnyitón 1120 kilogrammos össztömeg helyett 1112,5 kilogrammal rajtolhatnak, a hátsó szárny pedig 50 milliméterrel szélesebb lehet versenytársaikénál. (ha nem érted mi ez az egész katt ide)
A nap folyamán bemutattak egy kütyüt is. Mindegyik autó hátsó oldalüvege mögött egy LED-es kijelző kapott helyet, ez mindig az adott pilóta aktuális helyzetét mutatja majd. A délután folyamán továbbfolyt a körözés, két rövidebb piros zászlós szakaszt leszámítva (Jamie Green (Audi) a box bejáratánál törte össze kocsiját, Timo Scheider (Audi) pedig a kavicságyba ragadt a Motodromnál) zavartalanul ért véget a teszthét.
New service for the fans: You can see the position of the car in the side window #AudiSport #DTM #DTMTest pic.twitter.com/SUPJs5EgbM
— Audi Sport (@Audi__Sport) April 8, 2016
Már csak 27-et kell aludni és elindul a 2016-os DTM szezon! (egyetemistáknak és éjszakai műszakban dolgozóknak körülbelül harmadennyit)
A negyedik nap végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Gyártó | Idő | Körök |
---|---|---|---|---|
1 | Mike Rockenfeller | Audi | 1:33.197 | 113 |
2 | Edoardo Mortara | Audi | 1:33.222 | 139 |
3 | Mattias Ekström | Audi | 1:33.401 | 102 |
4 | Robert Wickens | Mercedes-Benz | 1:33.458 | 97 |
5 | Jamie Green | Audi | 1:33.539 | 83 |
6 | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:33.583 | 119 |
7 | Tom Blomqvist | BMW | 1:33.604 | 117 |
8 | Paul Di Resta | Mercedes-Benz | 1:33.615 | 128 |
9 | Augusto Farfus | BMW | 1:33.625 | 120 |
10 | Timo Scheider | Audi | 1:33.709 | 91 |
11 | Timo Glock | BMW | 1:33.815 | 146 |
12 | Gary Paffett | Mercedes-Benz | 1:33.857 | 57 |
13 | Daniel Juncadella | Mercedes-Benz | 1:33.353 | 114 |
14 | Christian Vietoris | Mercedes-Benz | 1:33.452 | 41 |
15 | Bruno Spengler | BMW | 1:34.083 | 102 |
Gyártók állása körök száma alapján a negyedik tesztnap végén:
Gyártó | Összes kör | Megtett kilométer |
Audi |
1902 | 8699,748 |
BMW | 1725 | 7890,15 |
Mercedes | 1724 | 7885,576 |
Leggyorsabb körök:
1. Mattias Ekström, Audi, 1:32.964, 348 kör
2. Daniel Juncadella, Mercedes-Benz, 1:33.141 348 kör
3. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33.197, 244 kör
4. Tom Blomqvist, BMW, 1:33.214 251 kör
5. Edoardo Mortara, Audi, 1:33.222, 233 kör
6. Martin Tomczyk, BMW, 1:33.259, 215 kör
7. Timo Scheider, Audi, 1:33.285, 299 kör
8. Augusto Farfus, BMW, 1:33.326, 310 kör
9. Miguel Molina, Audi, 1:33.413, 217 kör
10. Gary Paffett, Mercedes-Benz, 1:33.417, 167 kör
11. Robert Wickens, Mercedes-Benz, 1:33.458, 202 kör
12. Marco Wittmann, BMW, 1:33.485, 248 kör
13. António Félix da Costa, BMW, 1:33.510, 248 kör
14. Jamie Green, Audi, 1:33.539, 186 kör
15. Bruno Spengler, BMW, 1:33.593, 324 kör
16. Paul Di Resta Mercedes-Benz, 1:33.615, 216 kör
17. Adrien Tambay, Audi, 1:33.616, 192 kör
18. Nico Müller, Audi, 1:33.637, 183 kör
19. Maximilian Götz, Mercedes-Benz, 1:33.647, 252 kör
20. Maxime Martin, BMW, 1:33.652, 199 kör
21. Lucas Auer, Mercdes-Benz, 1:33.804, 189 kör
22. Timo Glock, BMW, 1:33.815, 178 kör
23. Esteban Ocon, Mercedes-Benz, 1:33.878, 215 kör
24. Christian Vietoris, Mercedes-Benz, 1:34.303, 135 kör
Harmadik tesztnap végeredménye