2016. júl 03.

Norbert Haug: "A DTM-ben az utolsók is lehetnek elsők"

írta: Metzger91
Norbert Haug: "A DTM-ben az utolsók is lehetnek elsők"

A norisringi hétvégét próbálja Haug elemezni. Volt seggfejezés, törés-zúzás, dráma.

Hogyan értékeled a futamot eldöntő mozzanatot (Ekström-Wickens-Vietoris) a szombati versenyen és az azt követő megnyilvánulásokat? Ez jó vagy rossz a DTM megítélésének?

Egy olyan tapasztalt pilótának, mint Ekström, nem lenne szabad ilyen szituációba keverednie. A belső, tehát a rosszabb íven volt, ami hullámosabb, így kisebb a tapadás is. Ott senki nem vesz féktávot, csak ha nagyon muszáj. Ekströmnek nem volt muszáj, ő máshogy gondolta. A Norisringen mindenáron előre akart törni, jobban mint bárhol máshol. Három évvel ezelőtt ugyan tudott győzni, de a verseny után nem sokkal kizárták. Nem csoda, hogy túlmotivált volt. 

dtm-2016-norisring-start-christian-vietoris.jpg

Ekström -mint később kiderült - nem fékezett későn. Arra számított, hogy a listavezető Robert Wickens majd ölbe tett kézzel nézi az előzést. Hát nem így történt, össze is akadtak. Ennek következtében pedig az addig élen álló Christian Vietorist is kiütötte. A Mercedesnél érthető okokból nem repestek az örömtől: egy éven belül kétszer is kiüti a pontversenyben élen álló pilótát egyazon márka autója. Ezúttal ráadásul a versenyben vezető pilótájukat is kinullázta. Azt, hogy a pilóták milyen szavakat használnak, legyen bármekkora is a csalódottsága, saját magának kell eldöntenie.

Az idióta egy jó szó, hiszen ingyen van, de a seggfejért már büntetést kell fizetni.

(Vietoris 3000 eurót fizetett seggfejezésért - a szerk.). Ugyanakkor a hitelesség nagyon fontos a megítélés szempontjából, az ütközést követő megnyilvánulások pedig őszinték voltak, még ha a Mercedesesek eléggé nyersen is fogalmaztak. 

Nagyra becsülöm Mattiast és a tucatnyi DTM év egyáltalán nem volt unalmas. Mindig kemény volt, ugyanakkor fair. Amikor a kétségtelen tehetségét hatékonyan és tartósan, amolyan Bernd Schneider stílusban adja elő, egyrészről közönségkedvenccé válik, másrészről pedig az összetettben is egyre feljebb kapaszkodik. Berndnek öt DTM címe van, ezeket úgy érte el, hogy snekit nem kellett lelöknie a pályáról, pedig köztudott, hogy az akkori DTM sem egy könnyed teadélután volt. Ez ma is így van: próbálj meg címeket gyűjteni, ne pedig a pályáról kilökött autók számát hízlald.

mattias-ekstroem-2016-norisring-dtm.jpg

Melyik pilóta nyújtotta szerinted a legmeggyőzőbb teljesítményt?

Szombaton egészen a korai kiesésig Christian Vietoris volt a legmeggyőzőbb. Pole, megkérdőjelezhetetlen dominancia. Vasárnap Mattias Ekström, egészen az ütközéséig. A szombati kritikák után egy pole pozícióval bizonyította be az erejét. Ezt a norisringi polet még inkább értékessi teszi az, hogy Ekström sosem volt kifejezett időmérő bajnok. Ha nem kapott volna három rajthelyes büntetést, a poleból indulva talán jóvá tehette volna az előző napi hibáját. Ki tudja! Ez persze semmit nem vesz el Nico Müller érdemeiből. A szombat neki is felejthető volt a 20. hellyel. Ennek ellenére pazar győzelmet szerzett vasárnap.

nico-mueller-2016-norisring-dtm.jpg

Lucas Auernek is volt esélye a győzelemre, ha az ötödik helyen nem kellett volna di Resta hátvédjét játszania. Auer szemmel láthatóan a leggyorsabb volt, a félresikerült boxkiállás és az ezt követő ismételt hátvédkedés nélkül végre egy hármas csatát láthattunk volna a három gyártó között Müller, Blomqvist és Auer jóvoltából, ami nem csak pár körig tart. 

A BMW két olyan versenyhelyszínen van túl, ami köztudottan nem fekszik nekik, ennek ellenére egészen sikeresek voltak. Kijelenthetjük, hogy a müncheniek a legesélyesebbek a konstruktőri címre?

Az Audi és a Mercedes eddig 8 versenyből 6 versenyen alapvetően gyorsabb és jobb egyensúlyú autókat küldött ki a pályára. Ez a következő versenyen, Zandvoortban azonban tovább változhat. Ott a BMW már tavaly is mérföldekre volt a konkurenciától, az első hét helyet foglalták el a leintést követően. A szélesebb hátsószárny pedig ismét nekik kedvezhet, hiszen az aerodinamika nagyon fontos Zandvoortban. 

A BMW két tabellát is vezet a háromból, ennek a kiegyensúlyozottság az oka. Wittmann vezeti az összetettet, 8 futamból csak egyszer szerzett 0 pontot. Közvetlenül utána Mortara és di Resta már háromszor nullázott, Ekström a kilencedik helyen pedig négyszer. A csapatok között is csak négy pont a lemaradása a BMW RMG-nek Glockkal és WIttmannal az Abt Sportsline mögött Mortarával és Ekströmmel. Az Audinak négy győzelme van, míg a BMW-nek és a Mercedesnek kettő-kettő, a tabellák jelenlegi állása azonban nem ezt tükrözi, mivel több BMW pilóta is rendszeres pontszerző.

marco-wittmann-2016-dtm-norisring.jpg

Mind a négy győzelmet az Abt csapat szerezte, a BMW-nél pedig mindkettőt az RMG. A Mercedesnél a két győzelem megoszlik a HWA és a Mücke között. Hatalmas a különbség a lista eleje és a vége között. Az Abt Team Sportsline 119 ponttal vezeti a csapatok bajnokságát, a lista másik végén pedig a Phoenix Audi áll 9 ponttal és két ex-bajnokkal, Mike Rockenfellerrel és Timo Scheiderrel. Három bajnoki cím, hat pont nyolc verseny után elég sovány. Aki ismeri Ernst Mosert (a Phoenix Audi csapatfőnöke - a szerk.) és csapatát, tudja, hogy ez nem fog így maradni huzamosabb ideig. Egy zandvoorti győzelem a Phoenix Audinak nem maradhat csak álom, akár valóra is válhat. 

 

 

Szólj hozzá

elemzés haug norbert haug norisring dtm 2016