2016. sze 12.

Nürburgring - Jubileumi versenyhétvége

írta: Metzger91
Nürburgring - Jubileumi versenyhétvége

A hétvégi futam az 50. DTM versenyhétvége volt a Nürburgringen. Emlékezetesre sikerült!

 

Ne maradj le semmiről, lájkold a Facebook oldalt!

 

Pénteken Martin Tomczyk bejelentette, hogy a szezon végén befejezi DTM pályafutását. 2011 bajnoka 16 év után, 34 évesen hagyja abba. A versenyzéstől azonban nem fordul el, a BMW-vel megtalálta a számításait és a közös hangot, így hamarosan valamelyik GT sorozatban fog feltűnni. Vasárnap ünnepelte Lucas Auer a 22. születésnapját, ezt egy nagyon szép ajándékkal ünnepelte meg. A szombati díjátadó ünnepségen egy britet olaszosítottak, valaki pedig már az utolsó előtti kör végén elkezdett örülni a győzelmének vasárnap.

Szombat

A pole pozíciót Lucas Auer szerezte meg, de mégsem indulhatott az első rajthelyről. Még a moszkvai futamon gyűjtötte be a harmadik figyelmeztetését, ami után automatikusan 5 rajthellyel sorolják hátrébb a következő futamon. Az élről így Marco Wittmann indulhatott. A rajtot jól kapta el és az első kanyart is elsőként teljesítette. Mögüle BMW-s márkatársa, Tom Blomqvist indult, aki a verseny végéig kiváló hátvédnek bizonyult. Bár Wittmann hamar meglépett, Blomqvistnak Juncadellát (Juncadella nagyon jól kapta el a rajtot és a két Audis előtt fordult el az első kanyarban), Mortarát és Greent is fel kellett tartania. Hamarosan már öten pofozkodtak a második helyért: a vonat végére beállt Bruno Spengler is.

 marco-wittmann-dtm-2016-nuerburgring-2.jpg

A két Audis végül visszavette a pozíciókat Juncadellától, Mortara pedig komoly nyomás alá helyezte Blomqvistet. A 15. körben pedig meg is próbálkozott egy előzéssel a hátsó sikánnál, viszont nem volt elég helye és le kellett vágnia a kanyart. Emiatt Blomqvist elé keveredett vissza a pályára, így a pozíciót kénytelen volt visszaadni. A lepattanó labdát azonban észrevette Juncadella, aki időközben megelőzte Greent, a 16. kört pedig már Blomqvist mögött kezdhette meg. Mortara azonban Green és Spengler előtt már bezárta az ajtót. Nagyon komoly csatározás vette kezdetét és csak akkor nyugodtak meg a kedélyek, amikor Spengler meglökte Juncadellát.

 Timo Scheider is áthajtásos büntetést kapott, ő Gary Paffettet tessékelte arrébb a pályán. Szintén egymásra akadt a Maximilian Götz - Mattias Ekström páros. Összeakadtak a sikánnál, Ekström pedig egy körrel később kiállt a boxba. Hogy megunta-e vagy műszaki hibája volt az ütközésből, nem tudni. Mortara a végén elengedte Greent, aki az összetettben előrébb állt. Emiatt volt is egy kis kavarodás a díjátadón, mivel már feltették Mortara miatt az olasz zászlót, Green így a brit zászló helyett az olasz zászló alatt ácsorgott egy darabig, majd átment honfitársához a pódium második fokára. Wittmann rajt-cél győzelemmel növelte előnyét a bajnokságban.

dtm-nuerburgring-r1.jpg 

Vasárnap

 A polet ismét Auer szerezte meg, ezúttal viszont meg is tarthatta azt. Mögüle Wittmann, Spengler, Blomqvist, Farfus volt az első öt sorrendje. Auer jól rajtolt és elsőnek is fordult, Mortara két helyet javítva negyedikként fordult el az első kanyarban. Baleset már az elején volt, a szenvedő alany Timo Glock volt, őt lökte Paul di Resta, őt pedig Timo Scheider. Később volt még megforgatás és lökdösődés Götz és Mike Rockenfeller között is. Götz ezért kapott is egy 5 másodperces stop n' go büntetést.

daniel-juncadella-dtm-2016-nuerburgring.jpg

Jamie Green is büntetést kapott, de neki ez valószínűleg jobban fájt, mint Götznek. A célegyenes végén pöckölte meg Gary Paffettet, aki keresztbe is fordult. Egy áthajtásos büntetést kapott, ezzel gyakorlatilag kiszállt a bajnoki címért folytatott harcból. Lehet, hogy hiányozni fog Mortarának a szombaton elajándékozott három pont? Green mellett di Resta is pont nélkül fejezte be a versenyt, ő már az első kör végén feladni kényszerült. Nagy valószínűséggel Robert Wickens sem harcolhat már az első helyért: szombaton három pontot szerzett, vasárnap pedig egyet sem, a hétvége elején pedig még másodikként várta a folytatást.

Mortara nagyon jó tempóban ment, persze tehette is, a többiekhez képest pehelykönnyű volt (Audi: 1110 kg, BMW: 1117,5 kg, Mercedes:1135 kg). Sokáig halogatta a boxkiállást és a második helyre tudott visszajönni Auer mögé. Ehhez persze kellett az is, hogy Adrien Tambay is sokáig húzza a kerékcserét és feltartsa a többieket. Mortara a kerékcsere után öt körrel át is vette a vezetést és meg is őrizte azt a célig. Egy kicsit korán is kezdett el örülni, amikor megkezdte az utolsó kört, már azt hitte leintették és elkezdett örülni. 

edoardo-mortara-dtm-2016-nuerburgring.jpg

Az utolsó körökben Wittmann nyakára megérkezett Ekström, aki szokás szerint nagyon sokáig elhúzta a kerékcserét és a tizedik helyről kapaszkodott fel a negyedikig. Ugyan az utolsó körben a sikánnál megpróbálta megelőzni a BMW-t, de végül nem sikerült. Talán ha még egy köre lett volna, akkor ő is felállhatott volna a dobogóra. Nagyon jó csatákat láthattunk a jubileumi versenyhétvégén. Érdemes megnézni a versenyeket felvételről. Már csak két hétvége és négy verseny van hátra, a következő állomás pedig a Hungaroring szeptember 23-25.

dtm-nuerburgring-r2.jpg

A bajnokság állása négy futammal a vége előtt:

1. Marco Wittmann  170 pont

2. Edoardo Mortara  137 pont

3. Robert Wickens   120 pont

4. Jamie Green        119 pont

5. Paul di Resta       100 pont

Szólj hozzá

összefoglaló eredmény futam 2016 DTM Nürburgring