Testday, testday!
Első nap
Hockenheimben kezdetét vette a második, egyben utolsó teszthét a 2016-os DTM szezon előtt. Beszámoló az első napról.
Hockenheim nedves aszfalttal fogadta a mezőnyt és ez a délelőtti etap túlnyomó részében így is maradt. Gyors körökre nem volt esély, így például az Audis csapatok boxkiállásokat gyakoroltak a teszt elején. 11 óra környékén azonban elérkezettnek látták az időt, hogy slickekre váltsanak. A pálya állapota és a köridők is rohamosan javultak. Nem indult jól a szezon Timo Glocknak, ugyanis a délelőtti etap leintése előtt nem sokkal az első kanyarban elveszítette az uralmat autója felett és csúnyán összetörte. Rutinellenőrzés után kiengedték a kórházból, de autója már nem úszta meg ennyivel. Piroszászló, ebéd, véget ért a délelőtt. Az Audik domináltak.
Az ebédszünet után felgyorsultak a BMW-k száraz pályán. Nem sokkal az újrakezdés után állította fel a nap legjobb idejét Augusto Farfus 1:33.326-tal. Ezt követően a BMW-s Maxime Martin futotta meg a második legjobb időt 1:33.652-vel. Őket követi az audis Nico Müller 1:33.729-cel. Müller így értékelte a napot: "Összességében jó napot zártunk. Viszont a körülmények miatt elég kemény is volt. Tudtunk néhány kört futni esőgumin, ez is valami. Volt néhány kör, amit változó körülmények között tettünk meg, azok a körök kárba vesztek. De ez egy jó kezdet volt 2016-ra nézve. Egy kis tapasztalatszerzés mindig jól jön."
A délutáni etap záróakkordjaként, leintés előtt kevesebb mint fél órával újabb piros zászló szakította félbe az edzést. Az utolsó 20-25 percben folytatódhatott volna az edzés, azonban az eső rákezdett, így a csapatok pár kocogós kört leszámítva befejezettnek tekintették a napot. A legtöbb kört (113-at) Maximilian Götz tette meg Mercedessel.
"Nagyszerű első tesztnapon vagyok túl az új csapatomnál, a Mückénél. Sok kört tettünk meg és egyetlenegy problémánk sem volt. Sajnos az időjárás eléggé változatos volt, emiatt meg kellett találni az ideális pillanatot a kihajtásra." - összegezte a napot Lucas Auer. Mercedeses kollégája, Daniel Juncadella hozzátette: "A köridők egy teszten nem túl reprezentatívak, ilyen körülmények között pedig pláne! Ennek ellenére ki tudtunk ezt-azt próbálni és az új autót is tanulgatjuk. Holnap remélem jobb idő lesz."
Az első nap végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Gyártó | Idő | Körök |
---|---|---|---|---|
1 | Augusto Farfus | BMW | 1:33.326 | 79 |
2 | Maxime Martin | BMW | 1:33.652 | 88 |
3 | Nico Müller | Audi | 1:33.729 | 101 |
4 | Miguel Molina | Audi | 1:33.818 | 106 |
5 | Timo Scheider | Audi | 1:33.869 | 109 |
6 | Martin Tomczyk | BMW | 1:33.928 | 111 |
7 | Adrien Tambay | Audi | 1:34.482 | 88 |
8 | Maximilian Götz | Mercedes-Benz | 1:34.580 | 113 |
9 | Daniel Juncadella | Mercedes-Benz | 1:34.610 | 71 |
10 | Esteban Ocon | Mercedes-Benz | 1:35.011 | 83 |
11 | Lucas Auer | Mercedes-Benz | 1:35.044 | 92 |
12 | Timo Glock | BMW | 1:36.497 | 32 |
Reggel 9-től indul a második nap!
UPDATE: Második tesztnap végeredménye