Spielberg - Tarolt a BMW, a Mercedes szenvedett
Túl vagyunk a második versenyhétvégén, a BMW dupla győzelemmel mehetett haza, a Mercedes 6 pontot szerzett egész hétvégén.
Szombat
A BMW visszatért a játékba, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy szombaton Marco Wittmann megszerezte a BMW idei első pole pozícióját, majd első futamgyőzelmét is. Wittmann senkitől nem zavartatva rajt-cél győzelmet szerzett, márkatársa, Tom Blomqvist a rajtnál ugyan kicsit megizzasztotta, de a későbbiekben komoly támadási helyzetbe nem került. A szombati versenyen összesen 5 BMW végzett a legjobb 6 között. Az élen nem sok harc volt, viszont a harmadik helyet megszerző Edoardo Mortarának keményen kellett védekeznie Glockkal szemben. Mögötte Martin Tomczyk végzett, majd egy újabb BMW-s Maxime Martin. Paul di Resta hetedik lett, ezzel megőrizte vezető pozícióját a bajnokságban.
A nap vesztese Adrien Tambay, aki a harmadik helyről indult, végül csak a nyolcadik helyen tudta befejezni a versenyt. Az utolsó pontokat Augusto Farfus és Nico Müller szerezte meg. Aki viszont nagyon örülhetett, az Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója volt. Pénteken ünnepelte a 49. születésnapját, ennél szebb ajándékot nem is kaphatott volna a pilótáktól. Az Audi élmenői viszont kevésbé voltak boldogak. Jamie Green és Timo Scheider három futam után is pont nélkül várták a vasárnapi futamot, míg Mattias Ekström is csak két ponttal büszkélkedhet. Mindhárman rendkívül peches versenyeken vannak túl.
Vasárnap
A vasárnapi futam végén is a BMW Team RMG örülhetett, ugyanis Wittmann csapattársa Timo Glock szerezte meg a győzelmet, ezzel már három győzelemnél jár DTM-es pályafutása során. Ekström ügyes taktikával megmutatta, hogy a pontosztásnál nem szabad megfeledkezni róla. Az időmérőn csak a tizenegyedik pozíciót tudta megszerezni, de a tempója jó volt a futamon és egy kitolt boxkiállással egészen a második helyig tudott felkapaszkodni. A dobogó harmadik fokára a szintén audis Jamie Green állhatott fel, aki a poleból indult, a végén viszont technikai problémákkal küzdött, így a harmadik hely is kiváló eredmény.
Edoardo Mortara előtt ott volt a lehetőség, hogy a bajnokságban átvegye a vezetést, de miközben da Costával kakaskodott összeakadtak és a harmadik helyről csúszott ki a kavicságyba, a versenye ezzel pedig véget ért. Paul di Resta viszont csak a 15. helyen tudta befejezni a versenyt, Mortara kiesése miatt ezzel is megtartotta vezető pozícióját a bajnokságban. Az utolsó pontszerző helyért nagy csatát vívott Timo Scheider (Audi) és Gary Paffett (Mercedes). Scheider egy csúnya leszorítással szerezte meg első pontját a szezonban. A verseny után Paffett egy twitteres szájkaratéba kezdett: "Nem érdemelted meg azt a pontot".
A szezonnyitó után hatalmas mélyrepülésbe ment át a Mercedes. Az időmérőn és a versenyen sem voltak túlságosan versenyképesek. Vasárnap pontot sem szereztek és a legjobb pilótájuk a 12. helyen végző Daniel Juncadella volt. A BMW vasárnap úgy dominált, hogy övék volt a legnehezebb autó: 1122,5 kg, míg az Audi 1120, a Mercedes pedig 1110 kg össztömeggel vágott neki a második versenynek. Június első hétvégéjén jön a Lausitzring, ott kiderül, hogy alkalmi mélyrepülésről van szó vagy pedig a Mercedes problémája ennél komolyabb. Vagy ha fordítva nézzük a kérdést: a BMW esetében csak fellángolásról beszélhetünk vagy elkapták a fonalat?
#
|
Pilóta | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | P. di Resta | ![]() |
37 | 43 | 6 | |||||||
2. | E. Mortara | ![]() |
40 | 25 | 15 | |||||||
3. | T. Glock | ![]() |
37 | 0 | 37 | |||||||
4. | M. Martin | ![]() |
37 | 0 | 37 | |||||||
5. | M. Wittmann | ![]() |
35 | 4 | 31 | |||||||
6. | T. Blomqvist | ![]() |
34 | 8 | 26 | |||||||
7. | A. Farfus | ![]() |
32 | 18 | 14 | |||||||
8. | R. Wickens | ![]() |
28 | 28 | 0 | |||||||
9. | N. Müller | ![]() |
22 | 21 | 1 | |||||||
10. | M. Ekström | ![]() |
20 | 2 | 18 | |||||||
11. | J. Green | ![]() |
15 | 0 | 15 | |||||||
12. | G. Paffett | ![]() |
12 | 12 | 0 | |||||||
13. | M. Tomczyk | ![]() |
12 | 2 | 10 | |||||||
14. | C. Vietoris | ![]() |
10 | 10 | 0 | |||||||
15. | B. Spengler | ![]() |
10 | 8 | 2 | |||||||
16. | A. Félix da Costa | ![]() |
6 | 6 | 0 | |||||||
17. | M. Rockenfeller | ![]() |
5 | 1 | 4 | |||||||
18. | A. Tambay | ![]() |
4 | 0 | 4 | |||||||
19. | M. Molina | ![]() |
1 | 1 | 0 | |||||||
20. | T. Scheider | ![]() |
1 | 0 | 1 | |||||||
21. | M. Götz | ![]() |
0 | 0 | 0 | |||||||
22. | L. Auer | ![]() |
0 | 0 | 0 | |||||||
23. | D. Juncadella | ![]() |
0 | 0 | 0 | |||||||
24. | E. Ocon | ![]() |
0 | 0 | 0 |
#
|
Gyártó | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | BMW | 203 | 65 | 138 | |||||||
2. | Audi | 108 | 50 | 58 | |||||||
3. | Mercedes | 93 | 87 | 6 |
#
|
Csapat | Pont | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | RMG-BMW | 72 | 4 | 68 | |||||||
2. | RBM-BMW | 71 | 27 | 44 | |||||||
3. | Abt-Audi-Sportsline | 60 | 27 | 33 | |||||||
4. | HWA-Mercedes 2 | 43 | 37 | 6 | |||||||
5. | MTEK-BMW | 42 | 26 | 16 | |||||||
6. | HWA-Mercedes | 28 | 28 | 0 | |||||||
7. | Abt-Audi | 23 | 22 | 1 | |||||||
8. | Rosberg-Audi | 19 | 0 | 15 | |||||||
9. | Schnitzer-BMW | 18 | 8 | 10 | |||||||
10. | ART-Mercedes | 12 | 12 | 0 | |||||||
11. | Mücke-Mercedes | 10 | 10 | 0 | |||||||
12. | Phoenix-Audi | 6 | 1 | 5 |