DTM 2016
1. rész-Az autók
A 2016-os szezon kezdetéig még több mint egy hónap van hátra, mondhatjuk úgy is, hogy pangás van a DTM házatáján. Ez az időszak viszont lehetőséget ad az idei autók, pilóták, szabályok megismerésére. Vegyük hát sorra a három német prémiummárka idei fegyvereit.
Audi
A 2016-os szezon lesz az Audi RS 5 DTM negyedik szezonja. Sikertelennek (és esélytelennek) egyáltalán nem mondható. 2013-ban Mike Rockenfellert egyéni bajnoki címhez segítette, 2014-ben pedig a konstruktőri trófeát happolták el a többiek elől. A cél nem is lehet más, mint újra a csúcsra kerülni. A motorház alatt nem történt sok változás: ugyanaz a 4 literes V8-as teljesít szolgálatot a maga 460 lóerejével, több mint 500 Nm-ével - és szekvenciális, 6 sebességes pneumatikus váltójával - mint tavaly. A fényezéseken viszont változtattak. Az új fejlesztésű, matt fóliáknak köszönhetően autónként körülbelül egy kilogrammot tudtak lefaragni az össztömegből. Az új fényezéseket április 1-én mutatták be (és ez nem áprilisi tréfa). Az Audi RS 5 DTM autót a következő csapatok és pilóták használják:
Audi Sport Team Abt Sportsline
#5 - Mattias Ekström
#17 - Miguel Molina
#48 - Edoardo Mortara
#41 - Nico Müller
Audi Sport Team Phoenix
#10 - Timo Scheider
#99 - Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Rosberg
#27 - Adrian Tambay
#53 - Jamie Green
BMW
A BMW 2012-ben tért vissza a DTM-be, 21 év kihagyás után. A céljuk az volt, hogy az ellaposodott Audi-Mercedes csatát felrázzák. Ezt sikerrel teljesítették is, hiszen az M3 DTM-el és Bruno Spenglerrel mind az egyéni, mind a konstruktőri címet elhódították. 2012-ben 3 csapattal és 6 versenyzővel indultak, 2013-ban pedig kibővítették 8 versenyzőre a gárdát. 2014-ben az újonnan bemutatott BMW M4 DTM-el szálltak harcba. Ugyanebben az évben Marco Wittmann minden idők legfiatalabb német származású DTM bajnoka lett (nem sokáig maradt így, erről később). A DTM szigorú szabályrendszere miatt itt sem történt sok változás a géptető alatt. 4 literes V8-as duruzsol kb. 480 lóerővel és kb. 500 Nm-rel. 6 sebességes szekvenciális váltó, kormánykerékről pneumatikusan kapcsolható fülekkel. Idén ünnepli a BMW fennállásának 100. évfordulóját, ennek apropóján Martin Tomczykot illeti a megtiszteltetés, hogy a 100-as rajtszámú autóval indulhat. A BMW M4 DTM autóit használó csapatok és versenyzők:
BMW Team RBM
#31 - Tom Blomqvist
#36 - Maxime Martin
BMW Team RMG
#11 - Marco Wittmann
#16 - Timo Glock
BMW Team MTEK
#7 - Bruno Spengler
#18 - Augusto Farfus
BMW Team Schnitzer
#13 - António Félix da Costa
#100 - Martin Tomczyk
Mercedes-Benz
A Mercedes-AMG C 63 DTM nem akármilyen felmenőkkel rendelkezik. Elődje, a C osztály a 30 éves DTM történetében a legsikeresebb autó a maga 159 versenyen szerzett 85 győzelmével. Ennek megfelelően nagy elvárásokat támasztottak a 2012-ben bemutatott autóval szemben. A sikerre egészen tavalyig kellett várni. Pascal Wehrlein lett minden idők legfiatalabb bajnoka. Az BMW viszont megakadályozta a konstruktőri cím megszerzését. Az autó szíve az ellenfelekhez hasonlóan 4 literes V8-as, 90°-os hengerszöggel. A Mercedes-AMG motorja 483 lóerős és 500 Nm leadására képes. A legfeltűnőbb változás az idei autók között a Mercedest érintette leginkább. Az új C osztály adja az idei autó alapját. A tavalyihoz képest sokkal markánsabb, agresszívabb a megjelenése. A Mercedes-AMG C 63 DTM csapatai és versenyzői:
Mercedes-AMG DTM Team ART
#2 - Gary Paffet
#34 - Esteban Ocon
Mercedes-AMG DTM Team HWA
#3 - Paul di Resta
#6 - Robert Wickens
#12 - Daniel Juncadella
#84 - Maximilian Götz
Maercedes-AMG DTM Team Mücke
#8 - Christian Vietoris
#22 - Lucas Auer
Folytatása következik...