2016. ápr 03.

DTM 2016

írta: Metzger91
DTM 2016

1. rész-Az autók

A 2016-os szezon kezdetéig még több mint egy hónap van hátra, mondhatjuk úgy is, hogy pangás van a DTM házatáján. Ez az időszak viszont lehetőséget ad az idei autók, pilóták, szabályok megismerésére. Vegyük hát sorra a három német prémiummárka idei fegyvereit.

 

Audi

 

A 2016-os szezon lesz az Audi RS 5 DTM negyedik szezonja. Sikertelennek (és esélytelennek) egyáltalán nem mondható. 2013-ban Mike Rockenfellert egyéni bajnoki címhez segítette, 2014-ben pedig a konstruktőri trófeát happolták el a többiek elől. A cél nem is lehet más, mint újra a csúcsra kerülni. A motorház alatt nem történt sok változás: ugyanaz a 4 literes V8-as teljesít szolgálatot a maga 460 lóerejével, több mint 500 Nm-ével - és szekvenciális, 6 sebességes pneumatikus váltójával - mint tavaly. A fényezéseken viszont változtattak. Az új fejlesztésű, matt fóliáknak köszönhetően autónként körülbelül egy kilogrammot tudtak lefaragni az össztömegből. Az új fényezéseket április 1-én mutatták be (és ez nem áprilisi tréfa). Az Audi RS 5 DTM autót a következő csapatok és pilóták használják:

Audi Sport Team Abt Sportsline

#5  - Mattias Ekström

#17 - Miguel Molina

#48 - Edoardo Mortara

#41 - Nico Müller

Audi Sport Team Phoenix

#10 - Timo Scheider

#99 - Mike Rockenfeller

Audi Sport Team Rosberg

#27 - Adrian Tambay

#53 - Jamie Green

audi-rs-5-dtm-2016.jpg

BMW 

A BMW 2012-ben tért vissza a DTM-be, 21 év kihagyás után. A céljuk az volt, hogy az ellaposodott Audi-Mercedes csatát felrázzák. Ezt sikerrel teljesítették is, hiszen az M3 DTM-el és Bruno Spenglerrel mind az egyéni, mind a konstruktőri címet elhódították. 2012-ben 3 csapattal és 6 versenyzővel indultak, 2013-ban pedig kibővítették 8 versenyzőre a gárdát. 2014-ben az újonnan bemutatott BMW M4 DTM-el szálltak harcba. Ugyanebben az évben Marco Wittmann minden idők legfiatalabb német származású DTM bajnoka lett (nem sokáig maradt így, erről később). A DTM szigorú szabályrendszere miatt itt sem történt sok változás a géptető alatt. 4 literes V8-as duruzsol  kb. 480 lóerővel és kb. 500 Nm-rel. 6 sebességes szekvenciális váltó, kormánykerékről pneumatikusan kapcsolható fülekkel. Idén ünnepli a BMW fennállásának 100. évfordulóját, ennek apropóján Martin Tomczykot illeti a megtiszteltetés, hogy a 100-as rajtszámú autóval indulhat. A BMW M4 DTM autóit használó csapatok és versenyzők:

BMW Team RBM

#31 - Tom Blomqvist

#36 - Maxime Martin

BMW Team RMG

#11 - Marco Wittmann

#16 - Timo Glock

BMW Team MTEK

#7  - Bruno Spengler

#18 - Augusto Farfus

BMW Team Schnitzer

#13  - António Félix da Costa

#100 - Martin Tomczyk

100jahre-bmw-m4-dtm.jpg

 

Mercedes-Benz

 A Mercedes-AMG C 63 DTM nem akármilyen felmenőkkel rendelkezik. Elődje, a C osztály a 30 éves DTM történetében a legsikeresebb autó a maga 159 versenyen szerzett 85 győzelmével. Ennek megfelelően nagy elvárásokat támasztottak a 2012-ben bemutatott autóval szemben. A sikerre egészen tavalyig kellett várni. Pascal Wehrlein lett minden idők legfiatalabb bajnoka. Az BMW viszont megakadályozta a konstruktőri cím megszerzését. Az autó szíve az ellenfelekhez hasonlóan 4 literes V8-as, 90°-os hengerszöggel. A Mercedes-AMG motorja 483 lóerős és  500 Nm leadására képes. A legfeltűnőbb változás az idei autók között a Mercedest érintette leginkább. Az új C osztály adja az idei autó alapját. A tavalyihoz képest sokkal markánsabb, agresszívabb a megjelenése. A Mercedes-AMG C 63 DTM csapatai és versenyzői:

Mercedes-AMG DTM Team ART

#2  - Gary Paffet

#34 - Esteban Ocon

Mercedes-AMG DTM Team HWA

#3 - Paul di Resta

#6 - Robert Wickens

#12 - Daniel Juncadella

#84 - Maximilian Götz

Maercedes-AMG DTM Team Mücke

#8 - Christian Vietoris

#22 - Lucas Auer

2016-mercedes-c63-dtm.jpg

 

Folytatása következik...

 

Szólj hozzá

sport bmw audi autósport motorsport dtm 2016 mercedes-amg rs5 dtm m4 dtm c63 dtm