2016. ápr 26.

Engedmény a BMW-nek. Jó ez a sportnak? És a szurkolóknak?

írta: Metzger91
Engedmény a BMW-nek. Jó ez a sportnak? És a szurkolóknak?

A BMW-nek megadták a lehetőséget, hogy versenyben legyen az Audival és a Mercedesszel. 

Az idei szezonban a BMW 50 milliméterrel szélesebb hátsó szárnyat használhat és 7,5 kilogrammal kevesebb önsúllyal vághat neki a szezonkezdetnek, mint a másik két gyártó. Ezzel elvileg kiegyenlíthető a tavalyi lemaradásuk. Ez a DTM-ben egyáltalán nem újkeletű dolog. 2014-ben a Mercedes is hasonló kedvezményeket kapott, hogy az Audival és BMW-vel szembeni hátrányából lefaragjon. De nem mindenki tudja megérteni a BMW javára hozott döntést. Pedig nem valószínű, hogy van olyan rajongó, aki egy olyan sorozatot akar látni, ahol az összesen három gyártóból egy mindig a másik kettő mögött kullog. 

bmw-m4-dtm-2015.jpg

Tavaly csak 5 futamot tudott a BMW megnyerni a 18-ból. Bruno Spengler volt a legjobb BMW pilóta, az összetettben ötödikként zárt. A konstruktőri címet ugyan megszerezte a BMW, de ezt annak köszönhetik, hogy az Auditól elvették a Spielbergben szerzett pontokat. A tavalyi szezon nem volt éppen kielégítő a BMW szempontjából. 

A konkurencia engedékenysége nem azt jelenti, hogy a BMW nem tudna egy jobb autót építeni. A befagyasztott szabályok miatt egyszerűen nem javíthatnak az autón. Ez viszont nem válhat a szurkolók kárára, akik izgalmas futamokat és kerék-kerék elleni küzdelmeket akarnak látni. Az engedmény ezt hivatott elősegíteni. 

bmw-team-2015.jpg

A döntéssel maga a sport egyértelműen háttérbe szorul, a hangsúly pedig a showra és az azonos sebességű autókra helyeződik. Ez a tendencia a versenysport több ágazatában is megmutatkozik. Például a  Forma 1-ben a Mercedes egyeduralma miatt lesz 2017-ben egy nagyobb szabályváltozás, a DTM-ben pedig kedvezményeket kap a BMW. Ez sajnos egy negatív trend, ami a sportnak nem feltétlenül tesz jót. A sportteljesítményt a kiegyenlítéssel, az élmenők lassításával vagy a sereghajtóknak adott kedvezményekkel többé nem díjazzák. Pedig az technikai sportok hőskorában általában az nyert, aki jobb autót tudott építeni. 

A szabályok befagyasztása nem véletlen. Alacsonyan akarják tartani a versenysport költségeit. A DTM viszont így is elég drága ahhoz, hogy például az Opelt vagy az Alfa Romeot távol tartsa a visszatéréstől. Olyan döntés soha nem fog születni, ami mindenkinek kedvez. Vonja le mindenki a következtetést. 

Szólj hozzá

mercedes bmw audi engedmény dtm