2016. ápr 06.

Testday, testday! - második nap

írta: Metzger91
Testday, testday! - második nap

Új nap, új pilóták

10 Celsius fok. Ennyit mutattak a hőmérők reggel kilenckor Hockenheimben, ez hidegnek tűnik, ám a csapatok ennek is nagyon örültek, klasszisokkal jobb időjárási körülmények között kezdhették el a körözést, mint kedden.

A szerdai nap nedves aszfalttal, de napsütéssel kezdődött. Ennek tükrében nyugodt, eseménytelen körözgetésbe kezdtek a pilóták. Egészen fél 11-ig semmi különös nem történt, de Daniel Juncadella miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a tréninget. Később fény derült a miértre is: "Érkeztem a box bejárathoz és elvesztettem az irányítást az autó felett. Nem tudtam korrigálni és összetörtem a kocsit a box bejáratánál. Azt kell mondjam elég hülye baleset volt!" 11 óra előtt befejezték a pálya javítását, ismét felhajthattak a versenyzők. Az utolsó egy óra nyugodt körözéssel telt. A pálya sokat gyorsult, már délelőtt is a kedd délutáni időkhöz hasonló köridők születtek. Délben elkezdett cseperegni az eső, a csapatok pedig elindultak a menzasátrak felé. 

dtm-mercedes-c63amg-juncadella-hockenheim.jpeg

Az ebédszünet után, délután kettőtől ismét a pályán zajlottak az események. Az egész etap zavartalanul telt el, az edzést nem kellett megszakítani. Tom Blomqvist volt a leggyorsabb a nap folyamán, 1:33.214-del, megdönve ezzel a tegnapi legjobb időt. Második helyen zárt Mattias Ekström, ideje: 1:33.300. Márkatársa Mike Rockenfeller harmadik 1:33.330-del. Rockenfeller ideje még délelőtt született. A mezőny rendesen összerázódott, a 12 pilóta egy másodpercen belül van egymáshoz képest. 

 ekstoem-audi-rs5dtm-2016-hockenheim-test.jpg

Timo Scheider a pálya mellett töltötte a napot, ezért megkérdezték tőle, milyen érzés volt a téli szünet után újra DTM-es gépet vezetni: "Nagyon hosszú volt a tél, ezalatt alig vezettünk. A szezonzáró hockenheimi hétvége óta nem is ültem az autómban. Két tesztnappal nekifutni a szezonnak elég durva (a Fomra-1-hez hasonlóan itt is bevett szokás a váltott műszak, a négy napból mindegyik pilóta 2-2 napot kap - a szerk.). Bármely másik sportágban nap mint nap tudnak edzeni a sportolók, mi viszont csak két napot kapunk a költségek kordában tartása miatt." Mattias Ekström az autóból kiszállva értékelte napját: " Jó nap volt, sok kört tettünk meg. Kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amiről úgy gondoltuk működni fognak. Nos működtek, értékes századmásodperceket találtunk." 

A második nap végeredménye:

Helyezés Pilóta Gyártó Idő Körök
1 Tom Blomqvist BMW 1:33.214 134
2 Mattias Ekström Audi 1:33.300 128
3 Mike Rockenfeller Audi 1:33.330 131
4 Marco Wittmann BMW 1:33.485 119
5 Antonio Felix Da Costa BMW 1:33.510 129
6 Jamie Green Audi 1:33.590 103
7 Maximilian Götz Mercedes-Benz 1:33.647 139
8 Edoardo Mortara Audi 1:33.704 94
9 Lucas Auer Mercedes-Benz 1:34.804 97
10 Esteban Ocon Mercedes-Benz 1:33.878 132
11 Bruno Spengler BMW 1:33.963 115
12 Daniel Juncadella Mercedes-Benz 1:34.210 40

 

Gyártók állása körök száma alapján a második tesztnap végén:

 

Gyártó Összes kör Megtett kilométer

Audi

860 3933,64
BMW 807 3691,218
Mercedes 767 3508,258

 

 Reggel 9-kor indul a harmadik nap!


Első tesztnap végeredménye

Harmadik tesztnap végeredménye

Szólj hozzá

teszt autósport dtm hockenheim tesztnap 2016