2016. ápr 07.

Testday, testday! - harmadik nap

írta: Metzger91
Testday, testday! - harmadik nap

Ekström a leggyorsabb, videón Glock bukása.

Verőfényes napsütés fogadta reggel a pilótákat a Hockenheimringen. Ja nem... Éjszaka leszakadt az ég a ringen, így a délelőtti körözgetés vizes pályán vette kezdetét, az időjárás pedig gondoskodott az utánpótlásról. A Mercedesnél ma vezetett először Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens és Christian Vietoris. Az ebédszünet után slickekre válthatott a mezőny, így a köridők is rohamosan javultak.

mercedes-c63amg-dtm-2016-hockenheim-test.jpg

Mattias Ekström megfutotta a hét eddigi leggyorsabb körét 1:32.964-es idővel, míg Juncadella lett a második, ideje: 1:33.141. Hozzá kell tenni, hogy Ekström és Juncadella a Hankook 2017-es gumijait tesztelte a mai napon, az időket kezeljük fenntartásokkal! Harmadik helyen Martin Tomczyk, negyedik helyen Timo Scheider végzett, aki értékelte is a napot: "A tempónk megvan. Délelőtt és délután is én voltam a leggyorsabb audis, ha eltekintünk Ekströmtől". A teszthéten újoncoknak számító Paffett és di Resta is elmondta véleményét. Paffett: " A délelőtt kiábrándító volt. Esett az eső, nem tudtunk szárazon futni egy kört sem. Szerencsére délutánra felszáradt a pálya és tudtunk haladni az ütemtervünkkel." di Resta: "Nehéz nap volt, nehéz körülmények között. Ennek ellenére keményen dolgoztunk. Holnapra is sok teendőnk maradt, de azért optimista vagyok, szerintem tudunk még fejlődni." 

Timo Glock megszólalt a balesetével kapcsolatban, a német Bild pedig előkerített egy belső kamerás felvételt a keddi balesetéről. "Kedden, amikor elkezdett száradni a pálya, elsőként mentem ki slickeken. Az első kanyarban egy kicsit lecsúsztam az ívről és megcsíptem a műfüvet, ami tiszta víz volt. Az első ellenkormányzásnál még nem volt túl nagy baj, de a második után már nem tudtam összeszedni és a falnak csapódtam."  

A nap összességében csendesen zajlott, délután volt egy piros zászlós szakasz, ennek oka még nem ismert. A nap végét egy ún. slow-zone szakasszal zárták. Ez a Forma-1-ben bevezetett virtuális safety carhoz hasonlít (később részletesebben írok róla, amikor a szabályrendszert veszem górcső alá). Erről az audisok töltöttek fel egy videót:

 

 

Helyezés Pilóta Gyártó Idő Körök
1 Mattias Ekström Audi 1:32.964 118
2 Daniel Juncadella Mercedes-Benz 1:33.141 123
3 Martin Tomczyk BMW 1:33.259 104
4 Timo Scheider Audi 1:33.285 99
5 Miguel Molina Audi 1:33.413 111
6 Gary Paffett Mercedes-Benz 1:33.417 110
7 Marco Wittmann BMW 1:33.525 129
8 Bruno Spengler BMW 1:33.593 107
9 Adrien Tambay Audi 1:33.616 104
10 Nico Müller Audi 1:33.637 79
11 Robert Wickens Mercedes-Benz 1:33.652 105
12 Paul Di Resta Mercedes-Benz 1:33.751 88
13 Augusto Farfus BMW 1:33.837 105
14 Maxime Martin BMW 1:33.972 111
15 Christian Vietoris Mercedes-Benz 1:34.303 94

 

Gyártók állása körök száma alapján a harmadik tesztnap végén:

 

Gyártó Összes kör Megtett kilométer
BMW 1497 6847,278
Audi 1371 6270,954
Mercedes 1204 5507,096

Első tesztnap végeredménye

Második tesztnap végeredménye

Szólj hozzá