Testday, testday! - harmadik nap
Ekström a leggyorsabb, videón Glock bukása.
Verőfényes napsütés fogadta reggel a pilótákat a Hockenheimringen. Ja nem... Éjszaka leszakadt az ég a ringen, így a délelőtti körözgetés vizes pályán vette kezdetét, az időjárás pedig gondoskodott az utánpótlásról. A Mercedesnél ma vezetett először Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens és Christian Vietoris. Az ebédszünet után slickekre válthatott a mezőny, így a köridők is rohamosan javultak.
Mattias Ekström megfutotta a hét eddigi leggyorsabb körét 1:32.964-es idővel, míg Juncadella lett a második, ideje: 1:33.141. Hozzá kell tenni, hogy Ekström és Juncadella a Hankook 2017-es gumijait tesztelte a mai napon, az időket kezeljük fenntartásokkal! Harmadik helyen Martin Tomczyk, negyedik helyen Timo Scheider végzett, aki értékelte is a napot: "A tempónk megvan. Délelőtt és délután is én voltam a leggyorsabb audis, ha eltekintünk Ekströmtől". A teszthéten újoncoknak számító Paffett és di Resta is elmondta véleményét. Paffett: " A délelőtt kiábrándító volt. Esett az eső, nem tudtunk szárazon futni egy kört sem. Szerencsére délutánra felszáradt a pálya és tudtunk haladni az ütemtervünkkel." di Resta: "Nehéz nap volt, nehéz körülmények között. Ennek ellenére keményen dolgoztunk. Holnapra is sok teendőnk maradt, de azért optimista vagyok, szerintem tudunk még fejlődni."
Timo Glock megszólalt a balesetével kapcsolatban, a német Bild pedig előkerített egy belső kamerás felvételt a keddi balesetéről. "Kedden, amikor elkezdett száradni a pálya, elsőként mentem ki slickeken. Az első kanyarban egy kicsit lecsúsztam az ívről és megcsíptem a műfüvet, ami tiszta víz volt. Az első ellenkormányzásnál még nem volt túl nagy baj, de a második után már nem tudtam összeszedni és a falnak csapódtam."
A nap összességében csendesen zajlott, délután volt egy piros zászlós szakasz, ennek oka még nem ismert. A nap végét egy ún. slow-zone szakasszal zárták. Ez a Forma-1-ben bevezetett virtuális safety carhoz hasonlít (később részletesebben írok róla, amikor a szabályrendszert veszem górcső alá). Erről az audisok töltöttek fel egy videót:
That's how a slow zone looks like. Yeah, it's slow... #AudiSport #DTM #DTMTest #LeagueofPerformance pic.twitter.com/CX574SjnMj
— Audi Sport (@Audi__Sport) April 7, 2016
Helyezés | Pilóta | Gyártó | Idő | Körök |
---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström | Audi | 1:32.964 | 118 |
2 | Daniel Juncadella | Mercedes-Benz | 1:33.141 | 123 |
3 | Martin Tomczyk | BMW | 1:33.259 | 104 |
4 | Timo Scheider | Audi | 1:33.285 | 99 |
5 | Miguel Molina | Audi | 1:33.413 | 111 |
6 | Gary Paffett | Mercedes-Benz | 1:33.417 | 110 |
7 | Marco Wittmann | BMW | 1:33.525 | 129 |
8 | Bruno Spengler | BMW | 1:33.593 | 107 |
9 | Adrien Tambay | Audi | 1:33.616 | 104 |
10 | Nico Müller | Audi | 1:33.637 | 79 |
11 | Robert Wickens | Mercedes-Benz | 1:33.652 | 105 |
12 | Paul Di Resta | Mercedes-Benz | 1:33.751 | 88 |
13 | Augusto Farfus | BMW | 1:33.837 | 105 |
14 | Maxime Martin | BMW | 1:33.972 | 111 |
15 | Christian Vietoris | Mercedes-Benz | 1:34.303 | 94 |
Gyártó | Összes kör | Megtett kilométer |
BMW | 1497 | 6847,278 |
Audi | 1371 | 6270,954 |
Mercedes | 1204 | 5507,096 |