2016. sze 25.

Hungaroring - Drámai fordulatok és üres lelátók

írta: Metzger91
Hungaroring - Drámai fordulatok és üres lelátók

A DTM mezőnye egy év kihagyás után másodjára érkezett meg a Hungaroringre. Újabb visszavonulás és egy idő előtti szezonzáró. Az üres lelátók fényében pedig újabb szünetre számíthatunk. Ez volt a hungaroringi hétvége.

Ne maradj le semmiről, lájkold a Facebook oldalt!

Antonió Félix da Costa bejelentette, hogy a szezon végén visszavonul a DTM-ből és csak a Formula-E-re koncentrál, Ekström pedig méltó búcsút vett a szezontól, ugyanis a rallycross bajnokságban a bajnoki címért harcol, így helyére René Rast ugrik be a szezonzárón.

dtm-2016-hosok-tere.jpg

Szombat

A szombati rajtelsőséget a bajnokság második helyén álló Edoardo Mortara szerezte meg. Ugyanakkor különleges időmérőről beszélhetünk, ugyanis ez volt a DTM történelmének első olyan időmérője ahol ugyanazon gyártó autói foglalták el az első nyolc helyet. Mortara tudott élni a rajtelsőséggel és a rengeteg hátvéd nyújtotta segítséggel, ugyanis zavartalanul szerezte meg a győzelmet. Marco Wittmann, a bajnokság éllovasa csak a 11. helyről rajtolhatott, de nagyon jól kapta el a rajt pillanatát és a 7. helyen tudott elfordulni az első kanyarban. 

2016-dtm-hungaroring-start.jpg

Ismét pechesen alakult Mattias Ekström versenye, az első kanyarban Martin Tomczyk finoman meglökte Audija hátulját és mind a ketten megpörögtek. Tomczyk 30 másodperces büntetést kapott, Ekström pedig a mezőny hátuljáról kezdett el felzárkózni, de végül csak a 18. helyen ért be. A csatározásukból Robert Wickens jött ki jól, aki a 17. rajthelyről vágott neki a futamnak a boxból - még mindig mint bajnokesélyes - és egészen a tizedik helyig tudta magát felküzdeni. 

Túl sok minden ezután nem történt a pályán. Wickens nem tudta megelőzni a kilencedik helyen haladó Timo Scheidert. A legjobb Mercedeses így a nyolcadik helyezett Felix Rosenqvist lett. Wittmann tehetetlen volt az előtte haladó hattagú Audi sorfallal szemben. Előtte sorrendben Mike Rockenfeller, Nico Müller és Adrien Tambay ért be. Jamie Green és Miguel Molina pedig a pódiumon örülhetett együtt a saját és Mortara sikerének. Jamie Green így nyilatkozott a második helyezése után: " Hülyeség lett volna megtámadnom Edoardot. Több pontja van mint nekem, elég nagy lett volna a rizikó". 

 Az első hat helyen Audi végzett, ezzel a vezetést is átvették a gyártók versenyében a BMW-től. Mortara 33-ról 14 pontra csökkentette hátrányát. A szombati eredménnyel Green is csatában maradt a végső győzelemért, csupán 39 pontra faragta lemaradását (a verseny előtt 51). Wittmann így értékelte a szombatot: "Mindig azt mondtam, hogy ez az egész iszonyatosan szoros. Ki tudja, lehet, hogy a holnapi verseny után már én leszek hátrányban, de ezt még lehet az utolsó versenyhétvégén korrigálni. Ebben a szezonban eléggé kiegyensúlyozottak vagyunk és kézben tartjuk a dolgokat".

dtm-2016-hungaroring-r1.jpg

Vasárnap

A vasárnapi versenyen ismét Mortara indulhatott az első helyről, míg Green a harmadikról, Wittmann pedig a negyedikről. Érdekes hibával indult a futam. Robert Wickens a felvezető kör végén a nyolcadik helyett a kilencedik rajtkockába állt fel, emiatt újabb felvezetőkört kellett megtennie a mezőnynek. Wickens a verseny előtt a bajnoki cím egyik (matematikai) esélyese volt, így ez egy eléggé meglepő és amatőr hiba volt tőle. A második felvezetőkör végén pedig már az utolsó rajtrácsra kellett felállnia, pedig az időmérőn a legjobb Mercedeses ő volt. 

dtm-2016-hungaroring.jpg

Izgalmas és drámai rajt következett. Mortara kerekei a rajtnál kipörögtek, Wittmann pedig rögtön mellette termett. Előzés közben Mortara a fűre kényszerítette, de ekkorra már Mortara előtt volt a BMW. Wittmann elkezdett középre húzódni, de Mortara egy kicsit megpöccintette Wittmann kocsijának hátulját, aki így keresztbe állt, szerencséjére azonban ott haladt mellette Jamie Green, akinek az Audiján megtámaszthatta autóját. Ha Green autója nincs ott, akkor nem csak Wittmanné, hanem még néhány pilóta versenye korai véget ért volna. Wittmann jól látható sérülésekkel ugyan, de be tudta fejezni a versenyt a negyedik helyen, de Green és Mortara sem tudta befejezni a versenyt. Mortara már a második kanyar előtt jelezte, hogy defektje van, Green azonban már az első kör végén feladni kényszerült a versenyt, ezzel pedig a bajnoki esélyeit is elveszítette. 

2016-dtm-edoardo-mortara-hungaroring.jpg

Két pilóta nagyon jól használta ki a kavarodást, méghozzá Adrien Tambay (11. rajthely) és Daniel Juncadella (10. rajthely). Hirtelen a második és harmadik helyeken találták magukat, miközben az élre Mattias Ekström állt a második helyről. Mindhárman ebben a pozícióban értek be a célba is. A verseny további részében nem nagyon találtak fogást egymáson a pilóták. Az első hat helyen mindenki DRS távolságon kívül haladt a másikhoz képest, vonatozás volt a végéig, amit még a kötelező boxkiállás sem tudott megkavarni.

Daniel Juncadella megszerezte élete első dobogós helyezését a DTM-ben, Marco Wittmann pedig tovább növelte előnyét a bajnokságban Mortarával szemben. Az öröm azonban nem tartott sokáig, pár órával a leintés után szabálytalanságot találtak mindkét autón és kizárták őket a versenyből. Mortara hátránya így továbbra is 14 pont (a kizárás előtt 26 pont), de természetesen mindkét csapat fellebbezett. Az autók padlólemeze nem felelt meg az előírásoknak. A döntés következtében, amennyiben nem fogadják el az RMG fellebbezését Green ismét esélyese marad a bajnoki címnek.

A bajnokság állása:

Wittmann  188 176 pont

Mortara           162 pont

Green             137 pont

dtm-2016-hungaroring-r2.jpg

  

Szólj hozzá

beszámoló összefoglaló eredmény futam 2016 Hungaroring DTM