2016. júl 25.

Zandvoort Norbert Haug szemével

írta: Metzger91
Zandvoort Norbert Haug szemével

Mi történt Wickens-szel és Vietoris-szal? Miért olyan jó Wittmann? Három bajnoki cím csak hat pontra elég? Norbert Haug elemez.

Ne maradj le semmiről, lájkold a Facebook oldalt!

 

 

Mivel magyarázható Robert Wickens és Christian Vietoris abroncsainak sérülése? Az autók beállítása tehet róla vagy az agresszív vezetési stílus?

Wickens és Vietoris autóján is nagyjából egy időben lépett fel a jelenség, a Mercedes szerint azonban különbözőek az okok. Tekintve, hogy a két pilóta nem azonos keréknyomással és kerékdőléssel versenyzett ez helytálló lehet. A kivizsgálás még folyamatban van, legkésőbb a következő DTM versenyen, Moszkvában lehet magyarázatra számítani a Mercedes és a Hankook részéről. Wickens esetében már közvetlenül a verseny után sem volt kizárható, hogy törmelék okozta a defektet a bal első keréken. A pilóták azonban biztosan nem hibásak. 

robert-wickens-2016-zandvoort-dtm.jpg

Ez az élet furcsa játéka, hogy pont az a két pilóta esett ki, akik a Norisringen az első és második helyért mentek, végül pedig Mattias Ekström torpedózta meg őket. Két különböző okból kifolyólag két egymást követő versenyhétvégén estek el fejenként körülbelül 30-40 ponttól. Wickens esetében az eddig megszerzett pontjainak feléről, Vietoris esetében pedig az eddig megszerzett pontok duplájáról beszélünk.

Miért nem tudta a BMW megismételni a 2015-ös dominanciáját Zandvoortban? És mit csinál másként Marco Wittmann - aki egyedüliként folyamatosan pontokat szerez - mint a márkatársai?

A BMW 2015-ben az első versenyen az első hét helyet szerezte meg, a második versenyen pedig az első öt helyet. Ez leginkább a tavalyi teljesítmény-súly szabályozásnak köszönhető, sokkal könnyebbek voltak, mint a vetélytársaik, emiatt előnyben is voltak. Ezt a rendszert 2016-ra megváltoztatták, így a BMW egyáltalán nem várhatta favoritként a zandvoorti hétvégét, a szombat, illetve a vasárnap pedig csak megerősítette ezt a kijelentést. Ezúttal nem volt meg a sebességük, hogy önerőből a győzelemért harcolhassanak. Wittmann egy második és egy negyedik hellyel 30 pontot tehetett zsebre. A hétvége során csak a vasárnapi győztes, Jamie Green szerzett több pontot (35-öt), Gary Paffett pedig szintén 30 ponttal gazdagodott. 

marco-wittmann-2016-zandvoort-dtm.jpg

Wittmann az elmúlt tíz futamból csak egyszer nem szerzett pontot, miközben a bajnokságban mögötte álló négy pilóta mindegyike legalább négyszer nem szerezett pontot. Az ő kiesésük legyen az egy önhibán kívüli lökés vagy a gumi sérülése, mindig Wittmann malmára hajtották a vizet. Wickens és Vietoris visszaesésével Zandvoortban vasárnap 8 pontot kapott ajándékba. Marco egy nagyszerű pilóta és 2014-ben nem véletlenül lett bajnok. Nagyon szívesen begyűjti azokat a pontokat, amiket az ellenfelek különböző okokból kifolyólag felkínálnak neki. A szezon első felében legalábbis ezt láthattuk. De Wittmann most nem csak az első a tabellán, hanem egy olyan első aki tudja, hogy ugyanúgy mint a labdarúgásban, a második félidő nem feltétlenül úgy alakul mint az első. 

Mi a helyzet a két korábbi bajnokkal Timo Scheiderrel és Mike Rockenfellerrel? Amíg a márkatársak brillíroznak, addig ők hátul kullognak.

Ernst Moser csapata, a Phoenix-Team azon csapatok közé tartozik, amely már bizonyított és sikerei is voltak. 2013-ban Mike Rockenfellerrel megnyerték a bajnokságot és Timo Scheider is náluk vezet, aki 2008-ban és 2009-ben az Abt-Teamnél nyert két bajnoki címet. Három bajnoki cím tulajdonosaitól összesen hat pont 2016-ban szörnyen kevés. Összehasonlításképpen a legjobban teljesítő Audi alakulat, az Abt Sportsline 140 ponttal többet szerzett már. Nem lehetséges kívülállóként meghatározni az okokat, de az biztos, hogy sem Rockenfeller, sem Scheider nem felejtett el autót vezetni télen. Abban is biztos vagyok, hogy a Phoenixes személyzet sem ölbe tett kézzel szemléli az eseményeket és megpróbálnak minél versenyképesebben odaállni a rajtrácsra. 

mike-rockenfeller-timo-scheider.jpg

Az öt hetes nyári szünet időt adhat a csapatnak, hogy az Audi Sporttal közösen kivizsgálják a gyenge forma okait, illetve hogy miért vannak ilyen nagy lemaradásban a többi Audihoz képest. Az okok ki fognak derülni és a megoldás is meg lesz. Nem mondom, hogy Moszkvában Phoenix-Audi győzelemre kell számítani, de persze kizárni sem szeretném ezt az eshetőséget. A kulcs a higgadt és analitikus eljárásban rejlik. Ezekkel a tulajdonságokkal pedig mind az Audi, mind a Phoenix-Team rendelkezik. 

Szólj hozzá

elemzés 2016 Zandvoort Haug Norbert Haug