2016. máj 11.

Hová tűnt az Audi vasárnap?

írta: Metzger91
Hová tűnt az Audi vasárnap?

"Elkapkodtuk a döntést és elsz@rtuk az időmérőt"

Ballasztsúly ide vagy oda, az Audik egész hétvégén domináltak Hockenheimben. Vasárnap viszont mintha nem is lettek volna ott a pályán. A vasárnapi időmérőn egy Audi sem került be a legjobb 10 közé, holott a szombati versenyen ugyanazokkal a ballasztelosztásokkal uralták a versenyt. Még vasárnap délelőtt, a harmadik szabadedzésen is  jól mentek. Mattias Ekström és Mike Rockenfeller végeztek az élen és a top 10-ben 5 Audi volt. Ekström és Rockenfeller is 1:33 vége időket futottak, míg a nem sokkal később kezdődő időmérőn a legjobb audis Jamie Green volt 1:34.451-gyel. A futamon sem tudtak jobban szerepelni, Nico Müller hetedik lett, Mike Rockenfeller pedig tizedik. Glock kizárása nélkül csak Nico Müller nyolcadik helyéről beszélhetnénk. 

dtm-2016-audi.jpg

Ekström így kommentálta: "Ha a DTM-ben a 20. helyről vágsz neki a futamnak, akkor majdhogynem ki is állhatsz a boxba. Egy fizikai kontaktnál letörik az autódról egy kis szénszálas elem és rögtön három másodperccel lassabb köröket mész. Vége is a versenynek." A nyolc Audiból végül csak négy látta meg a kockás zászlót. 

Visszatérve az időmérőre, Rockenfeller a ballasztsúlyok mennyiségét okolta. A szombati időmérő után az Audik kaptak +5 kg-ot, miközben a BMW és a Mercedes 5-öt leadott. Ezzel az Audik voltak a legnehezebbek a mezőnyben, mivel a Mercedes 10 kilóval, a BMW pedig 17,5 kilóval volt könnyebb. Ennek ellenére az Audi simán nyerte a szombati versenyt és a vasárnap délelőtti szabadedzésen is verhetetlenek voltak. Ekström elismerte, hogy taktikai hibát követtek el az időmérőn: "Az időmérő első szakaszában használt gumikon mentünk ki, a második felén pedig újakon. Azt gondoltuk, hogy a pálya az elején még nem lesz elég tiszta, ugyanis előtte a ralikrossz futamon elég sok mocskot felhordtunk."

mattias-ekstrom-2016-hockenheim.jpg

Timo Scheider is hasonlóan vélekedett: "Az első 5-10 percben nem lehet majd jó időt autózni. Azt is el tudom képzelni, hogy egy-két pilóta stratégiai okokból nem használja fel az összes új szettet, mivel nem akar feleslegesen elhasználni egy szettet." Az Audinál pontosan emellett a stratégia mellett döntöttek és mint láthattuk, nem jött be. A pálya egyáltalán nem volt koszos és a BMW illetve a Mercedes pilótái már az időmérő első szakaszában friss gumikkal mentek ki a pályára és értékelhető köridőket tettek le az asztalra. Az Audinál pedig kivártak. " Amikor feltettük a friss gumikat, már esélytelen volt egy gyors kört menni, akkora volt a forgalom a pályán" - így Ekström. Lucas Auer kicsúszása az idő lejárta előtt nemsokkal pedig gyakorlatilag az időmérő végét jelentette. "Elkapkodtuk a döntést és elsz@rtuk az időmérőt" - összegezte velősen Ekström.  

dtm-2016-hockenheim-1-mortara.jpg

A futam előtt még bizakodtak az Audisok néhány pontban, de nem sokkal a rajt után egyre elérhetetlenebbé vált ez az álom. "A harmadik kanyarban elveszítettük azokat az autókat, amelyek a legjobb helyről indultak. Ekkor már tudtuk, hogy még nehezebb lesz, mint gondoltuk." - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Sport DTM feje. Abban a bizonyos kanyarban elveszítették Jamie Greent, aki a tizenegyedikről és Edoardo Mortarát, aki a tizenkettedikről rajtolt és a szombati futamot megnyerte. A Mercedes és a BMW is 47 ponttal gazdagodott, míg az Audinak be kellett érnie 7 soványka ponttal. Ennek megfelelően az első versenyhétvége után a gyártók versenyében sereghajtó az Audi. Az elbaltázott időmérőnek hála Spielbergben újra kiegyenlítettebb lehet a küzdelem, a ballasztsúlyok kiosztása után ugyanis újra a kezdeti állapotok uralkodnak (Audi,Mercedes: 1120 kg, BMW: 1112,5 kg).

Szólj hozzá

audi időmérő dtm 2016 hockenheim 1 eltaktikázott