DTM 2016 - Spotter Guide
Gyorstalpaló kezdőknek, avagy ki és miben ül.
Audi
Audi Sport Team Abt Sportsline
Az Abt privát csapatként szállt be a DTM-be, még 2000-ben, 4 autóval. 2002-ben meg is nyerték a egyéni bajnoki címet Laurent Aiello révén. A csapatot Laurent Aiello, Mattias Ekström, Martin Tomczyk és a korábbi Forma-1-es pilóta Karl Wendlinger alkották. 2004-ben gyártói szinten visszatért az Audi, ugyanebben az évben Mattias Ekström szerezte meg az egyéni címet, ezúttal viszont a konstruktőri címet is sikerült megszerezni. 2007-ben ismét Ekström diadalmaskodott, majd 2008 és 2009 is Timo Scheider éve volt. Azóta viszont aszályos éveken van túl az Abt Sportsline. 2016-ban a következő felállással száll ringbe:
#5 Mattias Ekström
#17 Miguel Molina
#48 Edoardo Mortara
#51 Nico Müller
Audi Sport Team Phoenix
A Team Phoenix 2000 óta tagja a DTM mezőnyének. Akkoriban még Opellel indultak, egészen 2005-ig meg is maradtak a márkánál. A sikerek azonban csak az Audival kezdtek jönni. 2011-ben Martin Tomczyk révén megszerezték a bajnoki címet. Külön érdekesség, hogy azt egy 2010-es autóval nyerték meg. A GT sorozatokban már korábban is szép sikereket értek el, a DTM-es siker viszont még hiányzott. 2013-ban Mike Rockenfeller révén ismét megszerezték az egyéni bajnoki címet és DTM-es pályafutása során először nyerte el a csapatbajnoki címet a Team Phoenix. A következő felállással próbálják feledtetni a ramaty 2015-ös idényt:
#10 Timo Scheider
#99 Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Rosberg
A csapatot 1994-ben alapította az ex-Forma-1es világbajnok Keke Rosberg. A kezdetekkor még ő maga ült az Opel volánja mögé. Egy szezon után, 1995-ben kiszálltak a DTM-ből, majd 2000-ben tértek vissza Mercedesszel. A kétezres évek elején érdekeltek voltak a Forma-3-ban is, ahol Gary Paffett 2002-ben bajnoki címet szerzett a csapat színeiben. A 2005-ös szezont DTM nélkül töltötték, majd 2006-ban, újult erővel tértek vissza, immáron Audival. A 2015-ös szezonban érték el történetük legjobb eredményét a DTM-ben, Jamie Green másodikként végzett az összetettben. A pilótafelállás:
#27 Adrien Tambay
#53 Jamie Green
BMW
BMW Team RBM
Julien Mapey 1974-ben alapította a Juma Racing-et, 1994-ben pedig a fia, Bart lépett a nyomdokaiba és megalapította a saját csapatát. 2004-ben az RBM megnyerte az ETCC-t, majd az azt követő évben az ETCC-t felváltó WTCC-ben is sikeresek tudtak maradni. 2005, 2006, 2007 az RBM és Andy Priaulx győzelmével ért véget. Ennek megfelelően magasak voltak az elvárások a 2012-es DTM-es debütálással kapcsolatban is. Augusto Farfus egy futamgyőzelemmel, két pole pozícióval és a legjobb újoncnak járó díjjal köszönte meg a bizalmat. 2013-ban Farfus és az RBM sokáig harcban volt a bajnoki címért. 2015-ben Tom Blomqvist nyerte a legjobb újonc díjat. Az RBM az alábbi felállással vág neki 2016-nak:
#31 Tom Blomqvist
#36 Maxime Martin
BMW Team RMG
A Team RMG a BMW 2012-es visszatérése óta van jelen a DTM-ben. A csapat szinte garanciát jelent a sikerre. 2014-ben mindent vittek. A 10 versenyből 5-öt megnyertek, az RMG megnyerte a csapatbajnokságot és Marco Wittmann 4 győzelemmel szintén bajnok lett (az ötödik győzelmet az újonc Maxime Martin szerezte Moszkvában). A 2015-ös szezonban a Witmann - Martin páros a legjobb BMW-s csapattá tette az RMG-t, másodikak lettek a csapatok versenyében. 2016-ban a következő lesz a felállás:
#11 Marco Wittmann
#16 Timo Glock
BMW Team MTEKAz MTEK 2013-ban debütált a DTM-ben. A sikerek gyorsan jöttek, ugyanis a harmadik futamon Timo Glock és Marco Wittmann is - akik mindeketten újoncok voltak abban az évben - felállhatott a dobogóra. Glock nyert a szezonzárón, Wittmann pedig az év újonca lett. 2015-ben negyedik helyen végeztek a csapatok versenyében, Bruno Spengler pedig a legjobb BMW-s pilóta volt tavaly. Spengler marad 2016-ra, mellé jön Augusto Farfus:
#7 Bruno Spengler
#18 Augusto Farfus
BMW Team Schnitzer
A másik 3 BMW-s csapattal ellentétben a Schnitzer már egy több mint 50 éves közös múltra tekint vissza a BMW-vel. A Schnitzer nyert már 24 órás futamot Spában és a Nürburgringen, Roberto Ravaglia révén 1987-ben az első túraautó világbajnoki címet is megszerezték. Két évvel később ugyancsak Ravagliának köszönhetően az első DTM cím is megvolt. A 2012-es visszatérés a DTM-be egészen jól sikerült. Bruno Spengler bajnok lett és Dirk Werner segítségével a csapatbajnokságban is diadalmaskodhattak. 2016-ban ők terelgetik a Schnitzer gépeket:
#13 António Félix da Costa
#100 Martin Tomczyk
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG DTM Team ART
A csapatot 1996-ban alapították ASM F3 Team néven. A Forma-3-ban elért sikerek után beszálltak az újonnan alapított GP2-be és már az első két évben bajnokok lettek Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal (2005-ben Rosberg, majd 2006-ban Hamilton). A DTM-ben még újoncnak számít a csapat, a 2015-ös volt az első szezonjuk. Tavaly Gary Paffett és Lucas Auer vezették az autókat, idén pedig:
#2 Gary Paffett
#34 Esteban Ocon
Mercedes-AMG DTM Team HWA
A HWA 1988 óta működik versenycsapatként, a HWA AG 1998-as alapításáig AMG néven. A legtöbb DTM győzelmet a HWA jegyzi. Összesen tízszer nyerték meg a bajnokságot a Mercedesszel és tizenháromszor hódították el a csapatbajnokság trófeáját. Az ötszörös DTM rekordbajnok Bernd Schneider (a DTM legsikeresebb pilótája) is a HWA-nal vezetett. A tavalyi felálláshoz képest nem változtattak:
#3 Paul Di Resta
#6 Robert Wickens
#12 Daniel Juncadella
#84 Maximilian Götz
Mercedes-AMG DTM Team Mücke
A Mücke Motorsport az egyik legnagyobb privát versenyistálló Németországban. 1998 óta aktívak különböző versenysorozatokban, mindenekelőtt a formaautók utánpótlássorozataiban. A csapat 2005 óta tagja a DTM-nek. Több későbbi Forma-1-es pilóta is megfordult náluk, például Sebastian Vettel, Sergio Perez és Pascal Wehrlein. Ugyanez igaz jelenlegi DTM pilótákra is: Marco Wittmann Bruno Spengler, Maximilan Götz és Christian Vietoris. 2016-ra a következő pilótakettős mellett döntöttek:
#8 Christian Vietoris
#22 Lucas Auer