2016. ápr 21.

Interjú Bruno Spenglerrel

írta: Metzger91
Interjú Bruno Spenglerrel

Ültél már DTM-es autóban? Bruno Spenglernek köszönhetően ezt most megteheted otthonról! Spengler nyilatkozik a felkészülés folyamatáról, egyéb sorozatokról és hogy mi a véleménye a Hockenheimringen készített 360°-os videóról.

A DTM rajtjára még május 7-ig várnunk kell, de te már versenyeztél idén az USA-ban, Sebringben, ahol felállhattál a pódiumra. Mit gondolsz, ez segíthet felkészülni a DTM-re?

Persze, ez egy biztató kezdet. Örülök a lehetőségnek, amit Daytonában és Sebringben kaptam, a téli szünet után újra megtaláltam a tempómat. Egy élmény volt Amerikában vezetni a BMW M6 GTLM-et. Büszke vagyok, hogy részese lehettem az autó első versenyének. Ráadásul Sebringben még én sem versenyeztem soha. Nem volt szerencsénk, ezért nem is győztünk. Ennek ellenére a második hely is szép eredmény az egész csapat számára. Alig várom a DTM-es szezon kezdetét.

A DTM-ben egyedül vagy a BMW Bank M4 DTM-ben és a versenyek 40, illetve 60 percesek. Amerikában 12 vagy 24 órán keresztül osztod meg csapattársaiddal az autót. Mennyire nehéz alkalmazkodni a különböző szituációkhoz?

Egy DTM autóról GT autóra váltani elég nehéz, mivel először mindig óvatosnak kell lenned. Az autó nehezebb, másabb az aerodinamikája, másak a fékek. Az első pár körben mindig túl keményen nyomom, mivel a DTM-es autó a kanyarban gyorsabb és fékezni is később kell. De egy pár kör alatt meg lehet szokni. Megosztani az autót másokkal egy érdekes élmény. Sokan azt mondják, hogy itt kisebb a nyomás, mintha egy csapatnak az autóját egyedül vezetnéd. De ez nem így van. Mindenkinek a legjobbját kell nyújtania. Ha valamelyikőtök hibát követ el, az az egész csapatot hátráltatja. Mindkét szériának megvannak a szépségei és örülök, hogy mindkettőnek részese lehetek. A versenysportban mindig van mit tanulni, különösen a hosszútávú versenyzésben. Ez egy soha véget nem érő folyamat.

bruno-spengler-bmw-m4-dtm-2.jpg

Sebringből egyből Olaszországba repültél a DTM Fitness Campbe. Mennyire fontos a szezon előtt együtt edzeni és szórakozni a kollégáiddal?

Fontos, hogy mindannyian összejöjjünk. Mindenkinek dugig van a naptára és ez az egyetlen lehetőségünk együtt edzeni és a csapatépítésre koncentrálni. Ez nem csak fontos nekünk, mint csapatnak, hanem szórakoztató is. Mivel rögtön Sebringből repültem, az első pár nap az időeltolódás miatt eléggé megeröltető volt, de örülök, hogy ott lehettem. 

Milyen gyakran edzel hetente, amikor otthon vagy? 

Ha otthon vagyok egy hetet, akkor naponta edzek. Talán egy kicsit kevesebb erőedzés van ilyenkor a programban, de ilyenkor más sporttal pótolom, mint például a tenisz, télen hosszútávfutás és biatlon, nyáron pedig golf. A golf jót tesz a koncentrációs képességeknek, a tenisz pedig a reakcióidőnek. Mindemellett futok és kerékpározok. Minél több sportágat próbálok űzni, mivel elég nagy sportrajongó vagyok. 

A biatlon nem egy tipikus szabadidősport. Volt alkalmad ezen a télen biatlonozni?

A BMW Bank Winter Challengen volt alkalmam egy biatlon versenyen részt venni. 

A 2016-os lesz a tizenkettedik DTM szezonod. Ezalatt létrejött egyfajta rutin?

Minden szezonkezdet előtt azt kérdezem magamtól: milyen jó az autó? Versenyképesek vagyunk? Hol fogunk végezni? Egy kis izgalom mindig van. Az első futam rajtja előtt mindig ideges az ember, teljesen mindegy hányadik szezonját kezdi. Mindig úgy érzem magam, mint a legelső DTM futamom előtt. Szerintem ennek így kell lennie. Nagyravágyó ember vagyok és nem dőlök hátra a széken, csak mert bajnok voltam és sok versenyt nyertem. Mindig többet akarok elérni.

bruno-spengler.jpg

Mire figyeltél legjobban az új szezonra történő felkészülés során?

Fontos, hogy az időmérős tempónkon javítsunk. Ez tavaly év elején sok pontunkba került. Sokkal kiegyensúlyozottabban kell teljesítenünk az időmérőn. Ez nem túl könnyű feladat a kevés tesztlehetőség miatt. Az egész csapat a legjobbját adja, hogy a szezonnyitón a lehető legjobb formában legyünk. 

Te, mint pilóta miben tudsz még javulni? 

Egy bizonyos dolgot kiemelni elég nehéz. Mindig vannak dolgok, amiket az ember javítani tud magán. Minden reggel, amikor felkelek, elgondolkozok azon, hogy mi az, amit a versenypályán jobban csinálhatnék? Egy ilyen hozzáállás nagyon fontos. A végső cél az, hogy az autóból és magamból is a legtöbbet hozzam ki. Minden egyes évben ezt próbálom újra és újra. 32 évesen még elég fiatal vagyok, van még pár jó évem.

Mik a BMW erősségei?

A BMW egy dinamikus és modern gyártó és a BMW soha nem adja fel, teljesen mindegy milyen nehéz az adott szituáció. Ez nagyon jól megmutatkozott a tavalyi év első felében, amikor a dolgok nem mentek annyira jól. Ennek ellenére év végén mi vihettük haza a konstruktőri címet. Ez a DTM-ben egy nagyon fontos cím és nehezen is lehet megszerezni.

A BMW Team MTEK-nél Augusto Farfus az új csapattársad. Mennyi ideje ismered már őt?

Ez jó pár évvel ezelőtt kezdődött a gokartos érában. A BMW-nél pedig természetesen jobban megismertük egymást. Örülök, hogy Augusto most az MTEK-nél van, bár Timo Glockkal is nagyon jól megértettük egymást és remekül tudtunk együtt dolgozni. De biztos vagyok benne, hogy Augustoval is jól meg fogjuk érteni egymást.

bruno-spengler-bmw-m4-dtm.jpg

A "Drive like Bruno" nevezetű eseményen autós oktatóként veszel részt. Mi teszi ezt az egészet olyan különlegessé?

A "Drive like Bruno" egyszerűen fantasztikus. Többnyire a szezonzáró környékén rendezzük meg, amikor több időm van. Egész nap a pályán vagyok a résztvevőkkel és megmutatom nekik, hogy gyerekkorom óta hogyan is autózok a határon. Kérdésekre is válaszolok és minden hülyéskedésre kapható vagyok. Mindannyian egy szép nappal leszünk gazdagabbak. A hangulat emiatt mindig kitűnő.

A "Drive like Bruno" keretein belül megtettél egy különleges kört a Hockehneimringen egy 360°-os kamerával a fedélzeten. Ezelőtt soha nem volt látható egy DTM autó ebből a szemszögből. Ezek azok a dolgok, amiket a jövőben minél inkább ki kell használni, hogy a szurkolók számára átélhetőbb legyen a sportág?

Mindenekelőtt hatalmas élmény volt megcsinálni a felvételt. Vezetés közben kommentálom is az eseményeket, így a virtuális útitársam jobban érzékelheti, mi is következik. A videót tényleg nagyszerűnek tartom. Minden szurkoló a jobbegybe képzelheti így magát. Ha valaki VR-szemüveggel nézi a videót, az élmény tökéletes lesz. Szerintem ez a helyes út, hogy a szurkolókhoz közelebb hozzuk a DTM-et, bepillanthassanak a kulisszák mögé, elbűvölje őket a DTM. A legtöbb néző csupán kívülről látja az autókat, így viszont mindenki virtuálisan körbenézhet, mi is történik a pilótafülkében valójában. Mindenkinek csak ajánlani tudom a videót, legfőképpen VR-szemüveggel.

Szólj hozzá

interjú bmw spengler dtm bruno spengler