2016. ápr 05.

"Nagyszerű pálya és sok rajongóm van ott. Örülök, hogy újra Magyarországra látogatunk."

írta: Metzger91
"Nagyszerű pálya és sok rajongóm van ott. Örülök, hogy újra Magyarországra látogatunk."

Interjú Timo Glockkal

Első autója egy BMW 318ti volt. Első autósportos sikereit a Formula BMW ADAC Junior kupában szerezte. Később a BMW Sauber tesztpilótája lett. Timo Glock negyedik DTM szezonjára készül.

Mit ad isten, BMW-vel. Nem is olyan régen, március 18-án ünnepelte 34. születésnapját a büszke családapa. Habár sok kihíváson van túl karriere során, a visszavonulásra még jó ideig nem szeretne gondolni. Kérdések és válaszok csapatváltásról, az első évéről, az új szezon előkészületeiről, 2016-os célokról.

Timo, három évig voltál a BMW Team MTEK csapat tagja, az idei szezontól viszont a BMW Team RMG kötelékében láthatunk. Milyen érzések kavarognak benned? Szomorúságot érzel vagy alig várod az új kihívásokat?

Timo Glock: Az embernek mindig előre kell néznie, nem pedig hátrafelé. Emiatt egyértelműen a kihívásokra koncentrálok. Természetesen megkönnyeztük a szakítást, mivel a BMW Team MTEK-kel három fantasztikus évet tölthettem el. De most alig várom az új kihívásokat. Ráadásul a BMW Team RMG-nél van néhány ismerős arc még a Forma-1-es időszakomból és Stefan Reinholddal (a BMW Team RMG csapatfőnöke - a szerk.) állandóan tartom a kapcsolatot. Ebből a szempontból könnyű a váltás. Volt egy csapatépítő tréningünk is, ahol jobban megismerhettük egymást a csapattagokkal. Sokat beszélgettem a versenymérnökömmel és körbevezettek a főhadiszálláson is. Aztán bohóckodtunk kicsit a gokartpályán. Már most nagyon jól érzem magam a BMW Team RMG-nél.
glock-m4-dtm.jpg

 Az új csapattársad Marco Wittmann együtt szállt be a DTM-be 2013-ban a BMW Team MTEK-kel és veled. Milyen emlékeid vannak az első évről?

Timo Glock: Izgalmas év volt, mivel mind a BMW Team MTEK-nek, mind Marconak és nekem az első évünk volt a sorozatban. Ugyanakkor ez is egy indok volt a váltásra a BMW Team RMG-hez (Wittmann egy év után átszerződött a BMW Team MTEK-től a BMW Team RMG-hez - a szerk.). Ismerem Marco-t és tudom hogyan dolgozik. Természetesen az utóbbi két évben rengeteget fejlődött, örülök, hogy újra együtt dolgozhatunk. 

Annak idején láttad benne a későbbi DTM bajnokot?

Timo Glock: A DTM-ben mindig nagyon nehéz megjósolni, hogy ki lesz bajnok. De már 2013-ban is megmutatta, hogy elég tehetséges a bajnokság későbbi megnyeréséhez. A zandvoorti pole pozícióval megmutatta, hogy elég gyors. A 2014-es szezonja eszelős volt. Akkor talán már sejtette, de a DTM mezőnye annyira szoros, hogy nem lehet tudni ki örülhet a végén. 2014-ben a két előszezoni teszt után úgy gondoltam, hogy Marco az a valaki lesz, aki esélyes a bajnoki cím megszerzésére. És végül így is történt. 

2015-ben megszerezted a második győzelmedet a DTM-ben. Mit gondolsz mikor harcolhatsz végre a bajnoki címért?

Timo Glock: Ezt még nem tudom. Az első három évben nem voltam eléggé kiegyensúlyozott. Ez az összetevő még hiányzik. Nehéz dolog kiegyensúlyozottnak lenni, sok pilóta van hasonló helyzetben. Nehéz is megmagyarázni, hogy egyszer miért kiegyensúlyozottabb az ember, máskor pedig miért kiegyensúlyozatlanabb. Nagyszerű, hogy már van két győzelmem és négy dobogós helyezésem, de a bajnoki címhez még hiányzik egy kis plusz. Az új szezonban folyamatosan pontokat kell szereznem. 

Február végén a Circuito Monteblancon megrendezett első előszezoni teszttel kezdetét vette az intenzív készülődés az új DTM szezonra. Min dolgoztál leginkább?

Timo Glock: Természetesen elsősorban azon dolgoztam, hogy a BMW Team RMG embereit és folyamatait megismerjem. De ez zökkenőmentesen ment. Ezt követően nagyon jó volt végre megint a BMW M4 DTM-ben ülni és a téli hónapok során felgyűlt rozsdát lekoptatni. 

timo-glock-autogram.jpg

Oschersleben, a 2015-ös győzelmed helyszíne nem szerepel a naptárban. De a Hungaroring még mindig ott van. Melyik pálya tetszik jobban?

Timo Glock: Szemmel láthatóan mindkét pálya fekszik nekem. 2015-ben Oscherslebenben a szombati futamon nagyon erősek voltunk és vasárnap is odatettük magunkat. Abban az egy évben, amikor ott voltunk a DTM-mel Budapesten, nagyon gyorsak voltunk. Marco mellett az első sorból rajtolhattam. Sajnos pontot nem szereztem, mivel egy baleset miatt fel kellett adnom a küzdelmet, de fekszik nekem a pálya. Ott mindig gyors voltam, a Forma-1-ben, a GP2-ben és a DTM-ben is. Nagyszerű pálya és sok rajongóm van ott. Örülök, hogy újra Magyarországra látogatunk. 

Az új szezonban folyamatosan pontokat kell szereznem. 

Szingapúr a kedvenc pályád. Örülnél, ha több városi verseny lenne a DTM-ben?

Timo Glock: Az is király lenne, ha a DTM-mel mennénk Szingapúrba! Esetleg megspékelni egy kis éjszakai versennyel? Komolyra fordítva, Szingapúr önmagában is egy különleges helyszín. Van valami a vonalvezetésben, amitől mindig jó eredményeket szereztem ott. Ezért Szingapúr a kedvenc pályám. Alapvetően jó lenne több városi pályán megmérkőzni, de kérdés melyiken lehet DTM autókkal versenyezni. 

Lelkes kerékpáros vagy és már a 24 órás bicikliversenyen is részt vettél a Nordschleifén. Mennyire kemény?

Timo Glock: Autóval lényegesen könnyebb. Az volt a legkeményebb versenyek egyike, amin valaha részt vettem. Nagyon alábecsültem a Nordschleifét, soha nem gondoltam volna, hogy ilyen megerőltető lesz. Körönként kb 300 méteres a szintkülönbség. A Bergwerktől (11km - a szerk.) gyakorlatilag csak felfelé tekerünk. A legkeményebb a Hohe Acht (15km - a szerk.), az akár 18%-os emelkedőivel. A Döttinger Höhétől (19-20km - a szerk.) azt hiszed csak egyenesen kell tekerni, de a végén az is emelkedik kicsit. Egy kör a Nordschleifén nagyon fájdalmas. Ugyanakkor szörnyen szórakoztató. Előző évben majdnem elindultam a Deutsche Post által patronált Speed Academyvel, de a 24 órás spa-franchorchampsi verseny miatt nem jött össze. Az idei évem is elég sűrű, még nem tudom belefér-e. Mindenesetre szeretném újra végigtekerni.

 

 

Szólj hozzá

interjú glock dtm timo glock